پروژه‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای قم به بهره‌برداری رسید

آیین بهره‌برداری از ۴ پروژه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان قم همزمان با دهه فجر برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پروژه‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای قم به بهره‌برداری رسید
شناسه : 63866 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در این مراسم که با حضور امیرآبادی و حجت‌الاسلام ذوالنور نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش مرکزی قم به ویژه شهر قنوات و روستاهای آن مشکل کمی و کیفی آب بود، اظهار داشت: رفع این مشکلات در دولت سیزدهم سرعت پیدا کرد و امروز شاهد هستیم بحث آب در این منطقه حل شده و امیدواریم همچنان این تلاش‌ها استمرار داشته باشد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت موضوع آب در استان، حدود یک‌چهارم اعتبارات سفر ریاست جمهوری به قم را در این حوزه اعلام و خاطرنشان کرد: این مهم ناظر به تلاش برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم به ویژه در بخش آب و فاضلاب است.

وی با قدردانی از مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان قم به سبب اقدامات صورت گرفته در طول یک سال گذشته، به اصلاح خط دوم انتقال آب به قم اشاره کرد و از آن به عنوان پروژه‌ای سخت، فنی و اثربخش یاد کرد که در این مدت به انجام رسیده است.

شاهچراغی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کمبود آب از مشکلات اساسی کشور است بر لزوم صرفه‌جویی و استفاده صحیح از این نعمت الهی تأکید کرد.

جذب ۲۶۵ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این آیین با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح پروژه‌های مورد بهره‌برداری پرداخت و احداث خط انتقال شهر قنوات به طول بیش از ۱۰ هزار متر را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و گفت: شهر قنوات و ۸ روستای مجاور آن به دلیل رشد و توسعه با مشکلات کمی و کیفی آب مواجه بود که با اجرای این خط انتقال شاهد پایداری آب در این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این خط انتقال با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اجرا رسید، اظهار داشت: کلنگ این پروژه خردادماه سال جاری به زمین زده شد و طی یک کار جهادی تلاش و همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب و همکاری مسئولان شهر قنوات در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

مهندس حسن بختیاری مخزن ۲ هزار مترمکعبی جعفریه را از دیگر پروژه‌ها عنوان و تأکید کرد: هر چه قدر ما بتوانیم حجم و تعداد مخازن ذخیره آب را در سطح استان افزایش دهیم، توانستیم به پایداری تأمین آب در شبکه کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه نیز در کمتر از ۶ ماه آماده بهره‌برداری شد که سرعت اجرای آن با توجه به محدودیت‌هایی تأمین مالی، قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به بهره‌برداری از خط انتقال آب روستای عنایت بیک به طول ۳ هزار و ۷۰۰ متر یادآور شد: این پروژه نیز با توجه به اینکه باید از زیر جاده عبور می‌کرد کار سختی بود اما با همکاری شورای روستا و شورای شهر سلفچگان با سرعت خوبی اجرا شد.

وی با بیان اینکه امروز ۲ هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال و یک مخزن ذخیره ۷۰۰ مترمکعبی نیز برای شهر دستجرد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به توسعه در بخش دستجرد، تأمین آب و پایداری آن در شبکه از مسائل مهمی است که در اجرای این پروژه‌ها به آن توجه شده است.

مهندس بختیاری آبرسانی به ۱۵ روستای قمرود، آغاز احداث ۶ مخزن ذخیره در روستاهای قم، توسعه و اصلاح بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب، بهسازی مخازن شهری و روستایی و اصلاح شبکه‌های فاضلاب را از جمله اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در طول این مدت با تلاش و کوشش همه همکاران حدود ۲۶۵ میلیارد تومان جذب اعتبارات داشتیم.

در ادامه این آیین و پس از قدردانی از برخی از عوامل اجرایی، بهره‌برداری از این پروژه‌ها با حضور استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجلس اجرای یکی از این پروژه‌ها به صورت رسمی آغاز شد.

نوشته های مشابه
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.