برگزاری نشست هیئت انتخاب رویداد «مهر سینمای ایران» در قم

نخستین نشست اعضای هیئت انتخاب رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در قم با حضور جمعی از فیلمسازان و سینماگران استان برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری نشست هیئت انتخاب رویداد «مهر سینمای ایران» در قم
شناسه : 58244 | انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نخستین نشست اعضای هیئت انتخاب رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در قم عصر یکشنبه ۲۷ شهریور با حضور جمعی از فیلمسازان و سینماگران قم در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد.

در این نشست آقایان محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سعید ایلانلو کارشناس سینمایی اداره‌کل، رضا ابوذر، علی بیطرفان، سید امیر طباطبایی، احمدرضا داوری، سید روح‌الله حسینی، داود جلیلی، سید مهدی میرغیاثی و سید محمدحسین هاشمی به عنوان اعضای شورای هیئت انتخاب و سید محمد حسینی کارشناس سینمایی اداره ارشاد قم حضور داشتند.

رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، هدف از برگزاری این رویداد را تکریم سینماگران فعال استان به مناسبت روز ملی سینما عنوان کرد و گفت: این جشنواره با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در عرصه سینما و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر، طراحی و پیش‌بینی شده است.

رضوانی تصریح کرد: در هفته مهر سینمای ایران با همکاری و هم‌فکری نهاد‌ها و شخصیت‌های هنری، فعال‌ترین و بهترین سینماگران استانی شناسایی و تجلیل می‌شوند.

وی افزود: برگزیدگان رشته‌های اصلی برای رقابت در عرصه کشوری به سازمان سینمایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از پیگیری این اداره‌کل برای افتتاح سینمای باغ موزه دفاع مقدس و سینما بازار شهر همزمان با رویداد مهر سینمای ایران در قم خبر داد.

در ادامه این نشست، اعضای هیئت انتخاب به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای برگزاری مطلوب این رویداد در قم و معرفی بهترین سینماگران قمی در رشته‌های متعدد پرداختند و بر لزوم توجه به ظرفیت بومی سینمای استان برای انتخاب نهایی برگزیدگان این رویداد تأکید کردند.

همچنین مقرر شد با توجه به کمبود زمان و عدم امکان اعلام فراخوان و دریافت آثار، اعضای هیئت انتخاب با همفکری و هم‌اندیشی نسبت‌به معرفی سه برگزیده در بخش‌های مختلف سینمایی که طی ۵ سال اخیر در عرصه فیلمسازی فعالیت داشته‌اند، تصمیم‌گیری کنند.

خاطرنشان می‌شود در نشست آتی این شورا نسبت‌به معرفی فعالان سینمای قم برای تجلیل در رویداد مهر سینمای ایران، بحث و بررسی خواهد شد.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.