پنج پروژه منابع طبیعی قم در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از افتتاح پنج پروژه منابع طبیعی به مناسبت هفته دولت خبرداد و گفت: چهار مورد از این پروژه‌ها به احداث بند در حوزه‌های آبخیز خدیجه خاتون، محمودآباد، وزوا و ونارچ اختصاص دارد و یک پروژه نیز مدیریت هرزاب است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پنج پروژه منابع طبیعی قم در هفته دولت افتتاح می‌شود
شناسه : 56995 | انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد شعاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: مناسبت‌هایی همانند هفته دولت فرصتی است تا دستگاه‌ها و نهادها بتوانند دستاوردها و اقدامات خود را به اطلاع مردم و اقشار مختلف جامعه برسانند.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با مسائل حیاتی مردم قم سروکار دارد، عنوان کرد: تلاش ما در حوزه آبخیزداری مدیریت آب در نقاط مختلف استان و در حوزه منابع طبیعی نیز حفظ ، احیا، توسعه و بهره‌برداری درست از انفال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه پیشبرد اهداف مورد نظر در حوزه منابع طبیعی بدون مشارکت مردم شدنی نیست، گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استان و ملی برای رفع مشکلات قم بهره بگیریم چراکه تهدیدهایی که متوجه قم است می‌تواند برای استان‌های همجوار به ویژه استان تهران نیز مشکل‌ساز شود.

وی از افتتاح پروژه‌های آبخیزداری به مناسبت هفته دولت در قم یاد کرد و گفت: یکی از پروژه‌ها، مدیریت هرزاب با احداث چاله‌های فلسی در اراضی شیب‌دار است که با ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار در مساحتی بیش از دو هزار و ۴۵۰ هکتار عملیات‌ اجرایی دنبال شد.

پنج پروژه منابع طبیعی قم در هفته دولت افتتاح می‌شود

شعاعی از احداث بند سنگ ملات و تورکینست با عنوان چالاب در حوزه آبخیز خدیجه خاتون یاد کرد و گفت: این پروژه نیز یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان هزینه داشته و حجم آن حدود ۲۳ هزار و ۶۶۵ متر مکعب است.

وی با اشاره به گابیون‌بندی حوزه آبخیز محمودآباد با حجم ۶۱۵ متر مکعب و اعتبار ۵۱۲ میلیون تومان گفت: بند سنگ و ملات حوزه آبخیز وزوا منطقه انجیله نیز با ۳۷۴ میلیون تومان اعتبار و حجم هزار و ۲۰۰ متر مکعب احداث شده است.

عملیات احداث بند تورکینست چالاب در حوزه آبخیز ونارچ نیز با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و ۲۶۹ هزار و ۲۱ متر مکعب حجم به پایان رسیده است که این پروژه نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

نوشته های مشابه
جشن بزرگ محفل در قم برگزار شد
برپایی نمایشگاه عکس «بی‌چگونگی» در قم
آغاز دوره پوسیدگی بافت تاریخی قم
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
فروشگاه همشهری ۷ در پردیسان قم احداث می‌شود
آغاز به کار کارگروه نشاط اجتماعی بانوان و خانواده در شهرداری قم ‏
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.