نخستین پیاده‌رو پیوسته در قم اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای نخستین پیاده‌رو پیوسته در خیابان شهدا خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین پیاده‌رو پیوسته در قم اجرا می‌شود
شناسه : 55614 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اجرای پیاده‌رو پیوسته در آینده نزدیک در شهر قم، هدف از اجرای این طرح را احترام به عابرین پیاده، افزایش ایمنی تردد و احیای سرزندگی شهری عنوان کرد و افزود: بر اساس سیاست‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، شهروندمداری و توجه به توسعه پایدار شهری به‌عنوان اهداف اجرای طرح‌های ترافیکی مورد توجه بوده و طرح‌های مختلفی در این خصوص در دستور اجرا قرار گرفته است.

به گفته وی، در این راستا می‌توان به اجرای گذر عابر پیاده همسطح در بلوار شهید عابدی و بلوار شهدای ۱۵ خرداد، ایجاد و محصورسازی پارکینگ‌های موتورسیکلت حاشیه معابر، کاهش سرعت در معابر شهری و همچنین اجرای تقاطع‌های چراغ‌دار هوشمند اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در همین راستا، اجرای پیاده‌روهای پیوسته برای نخستین بار در قم در خیابان شهدا (صفائیه) کوچه شهید بیگدلی اجرا خواهد شد.

وی در بیان اهداف این طرح عنوان کرد: اجرای پیاده‌رو پیوسته ضمن توجه به مسائل ترافیکی و ایجاد معبر ایمن جهت تردد عابرین پیاده، به مسائل اجتماعی و فرهنگی، رشد اقتصاد شهری، حفظ ساختار و هویت شهری و ادراک محیط شهری توجه داشته و از ایجاد اخلال در تردد خودروهای سواری جلوگیری خواهد کرد.

شعبان‌زاده منظور از ادراک محیط شهری را بهره‌گیری از ارزش‌های بصری، فرهنگی و اجتماعی دانست که معمولاً در معابر به‌واسطه حرکت خودروها مخدوش شده و چهره واقعی شهر پشت چهره ماشینی آن پنهان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش پیاده‌روهای پیوسته، مشکل انفصال پیاده‌روها مرتفع و ارتباط بین آن‌ها به‌صورت پیوسته برقرار خواهد شد و این کریدور در مسیرهایی اجرا خواهد شد که فاقد پیاده‌روهای مناسب است.

نوشته های مشابه
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم افتتاح شد
بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تالاب حوض سلطان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.