ضرورت تسریع در تملک ۸۴ پلاک پروژه فاز ۵ عمار یاسر

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه تعداد کل املاک فاز ۵ عمار یاسر ۱۸۶ پلاک است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۲ پلاک تملک شده و ۸۴ پلاک باقی‌مانده که تا محور بیگدلی ۲۹ پلاک، تا خیابان دورشهر ۳۵ پلاک و تا راه‌آهن ۲۲ پلاک هنوز تملک نشده که امیدواریم تا پایان سال تملک آن انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت تسریع در تملک ۸۴ پلاک پروژه فاز ۵ عمار یاسر
شناسه : 51563 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی به تشریح پیشرفت فاز ۵ عمار یاسر پرداخت و اظهار داشت: این پروژه به‌عنوان مهم‌ترین پروژه منطقه هفت شهرداری بوده و برای آن در سال ۱۴۰۱ اعتبار ویژه‌ای برای تملک در نظر گرفته‌شده تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی اعتبار تملک فاز ۵ عمار یاسر را در سال ۱۴۰۱ عددی بالغ‌بر ۱۴۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه تملک سال ۱۴۰۱ که به این منطقه اختصاص داده‌شده حدود ۱۴۷ میلیارد تومان مربوط به تملکات این پروژه است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم اراده و همت مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ را تکمیل و بهره‌برداری این پروژه دانست و ابراز کرد: دلایل زیادی برای عدم تکمیل این پروژه وجود دارد و تنها به شهرداری مربوط نیست، البته کمبود بودجه و عدم توافق شهروندان با شهرداری تأثیر زیادی در طولانی شدن این پروژه داشته است.

وی از آغاز عملیات تخریب بعضی از پلاک‌های خریداری‌شده از هفته آینده خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه تعدادی از پلاک‌های مسئله‌دار مسیر در چند ماه گذشته خریداری‌شده و عملیات تخریب به‌زودی آغاز می‌شود تا پروژه متوقف نشده و بتوانیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، عرشه و مباحث عمرانی آن را پیش ببریم.

رمضانی از تشکیل تیم تملک در منطقه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: جلسات ویژه‌ای با اعضای کارگروه تملک شهرداری مرکز به‌صورت هفتگی برگزارشده و مدیریت شهری در تلاش است، این پروژه به‌صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و برنامه تملک تنها تا خیابان بیگدلی ختم نشود.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری در تملک ملک‌های مسیر پروژه تا راه‌آهن مطرح کرد: هر شهروندی که در طول مسیر پروژه ملک داشته می‌تواند برای واگذاری آن به شهرداری مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای فروش ملک خود به شهرداری انجام دهد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم تعداد پلاک‌های تملک نشده مسیر تا ریل راه‌آهن را ۸۴ مورد اعلام کرد و گفت: بانک املاک شهرداری املاک مرغوبی در پردیسان و چند قطعه در شهرک زین‌الدین را برای تملک این پروژه اختصاص داده و شرایط خوبی برای شهروندان ایجادشده است.

وی، تعداد کل املاک فاز ۵ عمار یاسر را ۱۸۶ پلاک اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۲ پلاک تملک شده و ۸۴ پلاک باقی‌مانده که تا محور بیگدلی ۲۹ پلاک، تا خیابان دورشهر ۳۵ پلاک و تا راه‌آهن ۲۲ پلاک هنوز تملک نشده که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ تملک آن انجام شود.

رمضانی در پایان از انجام توافقات اولیه با چهار ملک خبر داد و افزود: چهار ملکی که تنها حیاط آن‌ها در طرح است، با مجوز شهردار و توافق مالکان به‌زودی تخریب می‌شود و قبل از توافق‌نامه قانونی مسائل مالی آن‌ها تأمین‌شده و برای شمع گذاری آماده می‌شود.

نوشته های مشابه
برنامه اکران پردیس بازار شهر قم در ایام دهه کرامت
مهار آتش‌سوزی فروشگاه تزئینات منزل در بلوار امین قم
آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ
تأکید شهردار قم بر ساماندهی چهارراه بازار
۱۵۰ ایستگاه اتوبوس در قم بهسازی می‌شود
جانمایی پارک ۱۰۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ زائر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.