ضرورت احداث زائرسرای ارزان در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با بیان اینکه در قم هتل های ۵ و ۴ ستاره وجود دارد ولی نیاز استان اقامتگاه ارزان قیمت است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های زیارت به خصوص احداث زائرسرا و اجاره تخت‌های ارزان قیمت اقامتی در این استان ضروری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت احداث زائرسرای ارزان در قم
شناسه : 50584 | انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، علیرضا ارجمندی در نشست استانی کارگروه ملی زیارت در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به سفر سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به قم گفت: ایجاد زیرساخت‌های زیارت به خصوص احداث زائرسرا و اجاره تخت‌های ارزان قیمت اقامتی در این استان ضروری است.

وی ادامه داد: در قم هتل های ۵ و ۴ ستاره وجود دارد ولی نیاز استان اقامتگاه ارزان قیمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: در کنار ضرورت احداث زائرسرای ارزان برای مسافران ورودی به این استان، در حوزه سوغات زائر هم باید فکر اساسی شود چرا که در بحث اقتصاد گردشگری این مسئله بسیار مهم بوده و در اشتغالزایی اثر بسزایی دارد.

ارجمندی با بیان اینکه نیازهای زائر منحصر به زیارت نمی‌شود، گفت: در قم بحث ایجاد مکمل‌های گردشگری مطرح است و اقتصاد گردشگری در استان باید شکل بگیرد و این نوع اقتصاد با ماندگاری و ارائه خدمات متنوع در قالب‌های زیارتی شکل می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم با اشاره به راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در قم گفت: زائر نیازهایی دارد که علاوه بر رفع نیازهای زائر باید برای او نیازسازی هم صورت بگیرد و خرید متبرکات و سوغات از جمله این نیازسازی‌هاست که می‌تواند به اقتصاد قم هم کمک کند.

وی افزود: فرودگاه قم هم موضوع مهمی است که بخش خصوصی ورود پیدا کرده و می‌تواند در کارگروه ملی زیارت راهکارهایی برای راه اندازی آن ارائه شود.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.