آغاز عملیات تعمیر خط انتقال آب قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم از آغاز عملیات بزرگ اصلاح و تعمیر شیرهای خط انتقال قدیمی آب از سد ۱۵ خرداد به قم خبر داد و گفت: گذشت زمان باعث فرسودگی و نقص کارایی شیرهای تخلیه آب‌وهوای موجود بر روی این خط لوله ۷۰ کیلومتری شده‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات تعمیر خط انتقال آب قم
شناسه : 50264 | انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا قم، حسن بختیاری با اشاره به قدمت حدود ۳۰ ساله خط انتقال قدیمی آب ۱۵ خرداد به قم، افزایش هدر رفت، کاهش کیفیت آب و مشکلات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل فرسودگی شیرها را از جمله ضرورت‌های تعمیر پیشگیرانه در خط انتقال برشمرد و ابراز داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به‌منظور اصلاح و تعمیر شیرهای موجود صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که تعویض ۴۴ فقره شیر تخلیه فرسوده آب و هوا و نصب ۲۰ شیر جدید در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: عملیات اجرایی اصلاح و تعمیر از صبح امروز آغازشده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود ۱۰ روز به طول خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه تأمین آب روستاهای مسیر، مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا و بلوار غدیر، شهرک قدس و صفاشهر توسط خط لوله قدیمی انتقال آب به قم انجام می‌شود، تصریح کرد: با اقدام‌های گسترده فنی، مهندسی و پشتیبانی و تلاش شبانه‌روزی و همه‌جانبه، برنامه‌ریزی لازم به‌منظور آبرسانی به مناطق یاد شده در طول مدت عملیات اصلاح و تعمیر صورت گرفته‌است.

بختیاری با بیان اینکه در طول این مدت برخی از روستاهای مسیر به‌صورت تانکر ثابت و سیار آبرسانی می‌شوند، از صبر و شکیبایی مردم در طول اجرای این پروژه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پیمانکار با ۱۲ اکیپ در نقاط مختلف خط انتقال در حال عملیات تعویض و نصب شیرها هستند، گفت: تنها مشکل ما تخلیه آب موجود در خط لوله است که به علت فرسودگی و از کارافتادگی شیرها به کندی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم زمان پیش‌بینی شده برای اجرای عملیات اصلاح و تعمیر شیرهای خط انتقال را ۱۰ روز و بااعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام و تأکید کرد: تمام تلاش همکاران ما این است با کار و تلاش مضاعف، خط انتقال زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده وارد مدار بهره‌برداری شود.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.