تقاطع قلعه سنگی در محور قم جعفریه به بهره‌برداری رسید

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح تکمیل و ایمن‌‌سازی تقاطع قلعه سنگی واقع در محور قم جعفریه به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقاطع قلعه سنگی در محور قم جعفریه به بهره‌برداری رسید
شناسه : 46118 | انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اکبر نوروزپور اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی و تسهیل ترافیک دریکی از مهمترین کریدورهای جاده‌ای کشور، طرح تکمیل و ایمن‌سازی تقاطع قلعه سنگی، واقع در محور قم جعفریه، با اعتباری افزون بر۴۰میلیارد ریال و درقالب دو طرح پیمانی- امانی  مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: محور قم جعفریه به دلیل نقش کریدوری مهمی که در اتصال استان‌های شمالی و غربی به مرکز کشور دارد، همواره دراولویت برنامه‌های عمران جاده‌ای این اداره کل (درقالب طرح‌های نگهداری و ایمن سازی) بوده‌است.

نوروزپور اجرای طرح راهداری محوری در کریدور قم جعفریه را نشان از اهمیت این محور دانست و یادآور شد: انتخاب این محور به عنوان یکی از ۱۰ کریدور کشور، که طی سال‌جاری طرح راهداری محوری، با تمرکز عوامل و ماشین آلات راهداری دربازه زمانی دوماهه‌ای درآنها اجرا شد، بیانگر نقش ارتباطی آن در کشور است. 

وی در ادامه به اجرای پروژه تکمیلی و ایمن‌سازی تقاطع قلعه سنگی واقع در محور قم جعفریه اشاره و تصریح کرد: با توجه به موقعیت تقاطع قلعه سنگی که نقش مقسم ترافیک به دو مسیر کریدوری با ویژگی‌های روستایی- شهری دارد، طی سنوات گذشته، نسبت به احداث یکدستگاه پل زیرگذر توسط اداره کل راه و شهرسازی قم درمحل اقدام شد.

نوروزپور افزود: پس از احداث پل و اصلاح پاره ای موارد موضوعه، تکمیل و ایمن‌سازی تقاطع دردستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم قرار گرفت.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل و ایمن‌سازی تقاطع قلعه سنگی اظهار داشت: با عنایت به احداث پل زیرگذر و دو بانده شدن مسیر درتقاطع مذکور، اجرای طرح تکمیلی و ایمن سازی تقاطع با حساسیت ویژه‌ای، طراحی و اجرا شد.

نوروزپور تنوع در آیتم‌های اجرایی پروژه را عامل به کارگیری ظرفیت‌های پیمانی- امانی دانست و بیان کرد: افزون بر ۴۰ میلیارد ریال جهت تکمیل و ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی هزینه شد که ۳۲ میلیارد ریال آن به صورت پیمانی و از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تأمین اعتبار شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم مجموع اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌کل متبوع را در راستای رفع این نقطه حادثه خیز و همچنین تامین ایمنی محور قم – جعفریه دانست و تصریح کرد: باتوجه به اجرای پروژه ساماندهی تقاطع قلعه سنگی توسط اداره کل راه وشهرسازی استان، این اقدام صرفا تکمیلی و در راستای تأمین ایمنی محور قم _ جعفرآباد بوده‌است. 

اکبر نوروز پور گفت: با حذف این نقطه حادثه خیز درمحور قم – جعفریه، شاهد کاهش حوادث در این محور کریدوری استان خواهیم بود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.