رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی برگزار می‌شود

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق از اعلام فراخوان رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی خبر داد و گفت: با برگزاری این رویداد، شرکت‌های خلاق و برتر فرهنگی شناسایی شده و برای عقد قرارداد به سازمان‌ها و نهادهای مختلف معرفی می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی برگزار می‌شود
شناسه : 45242 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی در نشست خبری «رویداد ملی ایده‌پردازی و ظرفیت شناسی «کاریزمن۵» با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی» که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: نزدیک به دو دهه است که در  عرصه‌های فنی و مهندسی و پزشکی، میدان بزرگی به نام شرکت‌های دانش بنیان بوجود آمده، شرکت‌هایی که با استفاده از دانش می‌توانند نیازهای جامعه را حل کنند.

وی تصریح کرد: وقتی وارد میدان‌های حوزه علوم انسانی و فرهنگی می‌شویم، همین تعریف را داریم ولی به جای شرکت دانش بنیان، شرکت خلاق می‌گوییم. یعنی هر شرکتی که بتواند با یک روش مبتکرانه و نوآورانه، یک اقدام فرهنگی را انجام دهد و محصول فرهنگی ارائه دهد.

رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: این مرکز به عنوان کارگزار ارزیابی شرکت‌های خلاق شناخته شده است و هر شرکت فعال حوزه فرهنگی که فعالیت خلاقانه دارد، می‌تواند در سایت این مرکز ثبت‌نام کند و بعد از بررسی پرونده و در صورت دارا  بودن شرایط لازم‌ به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت اعتبارنامه شرکت خلاق معرفی می‌شود.

قطبی در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی، گفت: در گذشته مرسوم بود که نهادهای مختلف دولتی و خصوصی، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خود را از طریق نیروی استخدامی انجام می‌دادند اما این فرایند با گذر زمان و به دلایل متعددی از جمله وسیع شدن و متنوع شدن فعالیت‌های فرهنگی به سمت برون‌سپاری پیش رفته است.

رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی

وی تصریح کرد: امروز نهادهای مختلف در حوزه نیازهای فرهنگی و اجتماعی «پرسنل، کارکنان و خانواده‌های آنان»، «فضای عمومی سازمان»، «مأموریت نهادها و سازمان‌ها» و «مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها» با مؤسسات و شرکت‌های متعددی به عنوان پیمانکاران فرهنگی، هنری و رسانه‌ای همکاری دارند.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: این مرکز به منظور دست‌یابی به ایده‌ها و ظرفیت‌های مجریان و پیمانکاران فرهنگی که با روش‌های خلاقانه می‌توانند نیازها و پروژه‌های فرهنگی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و عمومی را برطرف کنند، رویداد پیمانکاری خلاق فرهنگی را برگزار می‌کند.

قطبی افزود: متقاضیان و کسانی که ایده و توان اجرای پروژه‌های فرهنگی دستگاه‌ها را دارند می‌توانند ایده‌ها و ظرفیت‌های خلاقانه خود را برای رقابت و گزینش به این رویداد ارسال کنند.

رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی

وی تصریح کرد: ایده‌ها و ظرفیت‌؜های ارسالی باید خلاقانه و تأمین کننده نیازهای فرهنگی و اجتماعی نهادها و سازمان‌؜؜ها باشند.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: مالکیت ایده برای ایده‌؜؜پرداز محفوظ است و در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به ایده ؜؜پرداز کمک می‌؜؜شود تا ایده خود را به نتیجه برساند و آن را تجاری‌سازی کند.

قطبی تصریح کرد: ایده‌ها و ظرفیت‌؜های دارای ارزش افزوده، ضمن دریافت جایزه، برای رشد و تبدیل به شرکت خلاق در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق پذیرفته خواهند شد و گواهی ارائه ایده و برای برترین‌؜؜ها گواهی رتبه صادر خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این رویداد، ایده‌؜ها و ظرفیت؜‌هایی مورد پذیرش و حمایت واقع خواهند شد که قابلیت تبدیل به «شرکت خلاق» را داشته باشند و بتوانند محصول یا خدمت نوآورانه‌؜ای ارائه کنند که نیازهای فرهنگی و اجتماعی نهادها و دستگاه‌؜؜های دولتی و عمومی تأمین شود.

رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: با برگزاری این رویداد، شرکت‌های خلاق و برتر فرهنگی شناسایی شده و برای عقد قرارداد به سازمان‌ها و نهادهای مختلف معرفی می‌شوند.

قطبی افزود: همچنین با باز شدن فضای کار برای شرکت‌های خلاق، اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها نیز از حالت فرسایشی و تکراری خارج می‌شود و به مدل‌های نوین و خلاقانه و به‌روز تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح‌های خلاقانه پیمانکاران و شرکت‌های فرهنگی بعد از گذراندن مراحل تکمیل ثبت ایده و مشاوره، در نهایت داوری می‌شود و برگزیدگان به ترتیب رتبه نخست تا سوم، مبلغ ۳۰ میلیون ریال، ۲۰ میلیون ریال و ۱۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق همچنین به تقویم برگزاری رویداد ملی ایده‌پردازی با موضوع پیمانکاری خلاق فرهنگی اشاره کرد و گفت: مرحله «فراخوان و ثبت ایده» از ۱۰ آذر تا ۱۵ دی، «کارگاه‌های تمرین و تجربه» از ۱۵ تا ۲۰ دی، «مشاوره و راهنمایی تکمیل ایده» تا۲۵  دی و «رویداد پایانی و گزینش برترین‌ها» تا پایان دی‌ماه انجام می‌شود.

قطبی افزود: در این رویداد، ایده‌های خلاقانه فرهنگی برای تبدیل شدن به شرکت خلاق حمایت می‌شوند و اگر یک بخش حقوقی نوآور در رویداد شرکت کند، به طور مستقیم در مدار ارزیابی و رتبه بندی و اعطای اعتبارنامه شرکت خلاق قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در آینده همه اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها به شرکت‌های خلاق واگذار شود، تعداد شرکت‌ها از ۱۶۰۰ شرکت به دوازده هزار شرکت باید برسد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.