لزوم شکل‌گیری جریان دائمی تئاتر در قم

اتابک نادری عضو هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم شکل‌گیری جریان دائمی تئاتر در قم تأکید کرد و گفت: تئاتر قم در دوره‌ای به عنوان قطب تئاتر حرفه‌ای در کشور مطرح بود و هنرمندان حرفه‌ای و بزرگی از این شهر درخشیدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم شکل‌گیری جریان دائمی تئاتر در قم
شناسه : 45197 | انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم، اتابک نادری با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه تئاتر استان‌ها حضور دارد، از برنامه‌ریزی و مدیریت اجرایی جشنواره رضایت داشتم.

وی تصریح کرد: تقسیم منظم اجرای نمایش‌ها در سالن‌ها، برنامه‌ریزی برای اجرای نمایش در زمان عصر و شب و انتشار جدول دقیق برنامه‌ها، نشان از یک نگاه حرفه‌ای در هدایت و کیفیت مدیریت اجرایی جشنواره داشت.

عضو هیئت داوران بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم در رابطه با کیفیت آثار جشنواره نیز عنوان کرد: احساس می‌کنم گروه‌های نمایشی قم نیاز به یک استمرار در تمرین و اجراهای عمومی دارند.

نادری تصریح کرد: تئاتر قم در دوره‌ای به عنوان قطب تئاتر حرفه‌ای در کشور مطرح بود و هنرمندان حرفه‌ای و بزرگی از این شهر به روی صحنه رفتند و درخشیدند.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون با تأکید بر اینکه نسل جدید تئاتر قم باید خیلی بیش از این کار کند، افزود: بعد از شیوع کرونا و راکد شدن فعالیت‌های هنری شاهد یک افت مشهود در تئاتر استان‌ها هستیم که این موضوع طبیعی است اما نباید توجیهی برای تمرین کمتر هنرجویان جوان باشد.

عضو هیئت داوران بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم تصریح کرد: هنرجویان قم آموزش دیده هستند و بخش از آنها تحصیلات آکادمیک دارند اما به اعتقاد من در سوژه‌یابی و ایده اجرا و مخاطب‌شناسی باید تقویت شوند.

نادری از مخاطب‌شناسی به عنوان یک اصل مهم در تولید نمایش یاد کرد و گفت: دغدغه هنرمند باید در اثرش مشخص باشد و بداند نمایش را با چه هدفی تولید می‌کند.

وی همچنین بر لزوم استمراربخشی به جریان تئاتر در قم تأکید کرد و گفت: در شهرهایی که تماشاخانه دائمی و تئاتر شهر وجود دارد، نمایش‌های به مراتب با کیفیت و متنوع هم تولید می‌شود.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: ما باید تماشاگر حرفه‌ای تئاتر پرورش دهیم و بعد از آن متناسب با سلیقه تماشاگر، نمایش تولید کنیم.

نادری تأکید کرد: وقتی تئاتر در یک شهر توسعه داشته باشد و جریان‌ساز باشد، تعدد آثار متنوع و افزایش مخاطب را هم در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال‌های آینده و دوران پساکرونا، شاهد شکل‌گیری استمرار حرفه‌ای تئاتر و تولید نمایش‌هایی متناسب با اصل مهم مخاطب‌شناسی باشیم.

نوشته های مشابه
تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده هدی
جشن بزرگ محفل در قم برگزار شد
برپایی نمایشگاه عکس «بی‌چگونگی» در قم
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
فروشگاه همشهری ۷ در پردیسان قم احداث می‌شود
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.