آخرین درخواست «سرمست» از وزیر کشور

استاندار سابق قم با اشاره به تشکیل دو شهرستان کهک و جعفرآباد در دوران مدیریت وی، گفت: از وزیر کشور درخواست می‌کنم با ادغام خلجستان و سلفچگان و تشکیل شهرستان سوم در قم موافقت کنند. 
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین درخواست «سرمست» از وزیر کشور
شناسه : 43724 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهرام سرمست در آیین تودیع و معارفه استاندار قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به پروژه مترو، گفت: حدود یک ماه قبل با شهردار تهران برای تأمین واگن متروی قم نامه‌نگاری کردم و قول مساعد داده شده که واگن‌های مترو تا یک ماه‌آینده یا نهایتا تا پایان سال به قم تحویل داده شود.

وی همچنین با اشاره به پرونده فرودگاه قم، گفت: در جلسات ستاد مفاسد اقتصادی تأکید کردم سرمایه‌گذار زمین‌خوار نیست و این پروژه برای قم لازم و حیاتی و مورد مطالبه مردم و مراجع عظام تقلید است و با حمایت و پیگیری ویژه رئیس‌کل دادگستری قم، پرونده از حالت مفاسد اقتصادی خارج شد.

استاندار سابق قم همچنین با اشاره به تشکیل دو شهرستان کهک و جعفرآباد در دوران مدیریت وی، گفت: از وزیر کشور درخواست می‌کنم با ادغام خلجستان و سلفچگان و تشکیل شهرستان سوم در قم موافقت کنند. 

همچنین بر اساس خبر خبرگزاری ایسنا، سرمست در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دوران سه ساله خدمت بنده در شهر کریمه اهل‌بیت به پایان رسیده و تقدیر و تشکر ویژه از عنایت و رهنمودهای مراجع عظام تقلید و بیوت مراجع دارم که در پیشبرد استان هادی و راهنما بودند، توفیقات کسب شده در استان طی این سه سال در سایه همدلی و همراهی سایر مسئولان استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بیماری عالم گیر کرونا در قم به درستی و با جسارت کشف و اعلام شد و ما در تصمیم‌سازی گاهی اوقات از ستاد ملی کرونا نیزجلوتر بودیم، ۱۱۱ جلسه ستاد کرونا برگزار شد و هم‌اکنون به جایی رسیدیم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اعلام کرد که بعد از مدت دو ماه برای اولین بار فوتی‌های کرونایی در استان صفر شد.

استاندار سابق قم با بیان اینکه جلسات شورای تأمین استان بر اساس اجماع نظر و استفاده از خرد جمعی پیش رفت، گفت: اعضای شورای تأمین استان همدلی مثال‌زدنی داشتند و مسئله‌ای نبوده که بدون اجماع نظر انجام شده باشد و حاصل این اجماع، مدیریت بحران‌های طبیعی، سیاسی و اجتماعی بود.

سرمست عنوان کرد: سوء تدبیر در تجمعات بازتاب بین‌المللی دارد چرا که اینجا کلان‌شهر است و بارگاه حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و بیوت علما وجهه ممتازی به این استان داده و با هیچ استانی قابل مقایسه نیست.

استاندار سابق قم بیان کرد: استان قم ظرفیت‌هایی در بطن خویش دارد که باید توسط مدیران شناسایی شود، گروه‌های مردمی و خیرین پشتوانه و خط مقدم تصمیمات ما بودند؛ گاهی اوقات اختلاف نظری با نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی داشتیم اما در پیشبرد مسائل استان اتفاق نظر داشتیم چرا که پای منافع مردم و مصالح سیستم در میان بوده و باید از حب و بغض‌ها و نفسانیت عبور کنیم.

وی گفت: استاندار باید حل و فصل کننده دعوا باشد و با سعه صدر به دنبال ایجاد انسجام، هم‌افزایی و وحدت باشد و بنده اگر توفیقی در استان قم داشتم مرهون توجه و حمایت دستگاه‌های اجرایی استان، گروه‌های سیاسی و گروه‌های مردمی بود.

سرمست با اشاره به اینکه در پشتیبانی از جبهه سلامت کم نگذاشتیم و سلامت مردم در اولویت اقدامات ما بود، عنوان کرد: از تهدید فرصت ساختیم و در دوران کرونا سه بیمارستان امیر المومنین(ع)، مادر و شهدای ارتش راه‌اندازی و افتتاح شد.

استاندار سابق قم ادامه داد: بنده شبانه‌روز در خدمت کارآفرینان بودم و از سرمایه‌گذار حمایت کردم نه سرمایه‌دار؛ برای کاهش نرخ بیکاری هم تلاش زیادی کردیم و این نرخ را به هشت و نیم درصد رساندیم که امروزه در برخی در واحدهای تولیدی با کمبود کارگر اهل کار مواجه هستیم.

وی با اشاره به تقسیم روزهای هفته در مسائل مختلف گفت: سیاست ما در استان بر پشتیبانی بوده و بنده در مسائل مختلف حامی مردم بودم و در اختلافات بین بخش خصوصی و دولتی، بنده همیشه حامی بخش خصوصی و تولید کننده بودم.

سرمست عنوان کرد: حمایت از تولید کننده در شش ماهه اول امسال در کنار تهدیدات و تحریم‌ها ارزش صادرات استان دو برابر شده است؛ خط قرمز ما تعطیلی واحد تولیدی و بیکار شدن کارگر بوده و در همین راستا زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را در دستور کار داشتیم.

استاندار سابق قم تصریح کرد: دولت سیزدهم باید عنایت ویژه‌ای به استان قم داشته باشد و ظرفیت بی بدیلی برای سرمایه‌گذاری در این استان داریم که باید از این سرمایه‌گذاران حمایت شود.

سرمست ادامه داد: ما زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را فراهم کردیم، در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران ظرفیت خوب اقتصادی داریم و در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های اقتصادی موفق بودیم.

استاندار سابق قم عنوان کرد: گروه تولیدی پاکشوما به افزایش ظرفیت تولید اقدام کرد و ما حمایت کردیم در طول این چند سال ۵۵۵ واحد را فعال و به مدار تولید بازگرداندیم.

وی همچنین گفت: در زمینه پروژه‌های عمرانی هم موفق بودیم و امید است سردار شاهچراغی هم در این زمینه قدم بردارند در زمینه الحاق زمین ۵۶۰ هکتاری پیگیری‌هایی داشتیم و در مرحله تصویب در وزارت شهرسازی است امید است این اراضی برای تأمین مسکن استان ملحق شود.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.