آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی زیبنده قم نیست/ بافت فرسوده نباید رهاسازی شود

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه نگرانی‌هایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی در قم وجود دارد، گفت: همه مسئولان باید با همکاری یکدیگر این نگرانی‌ها را رفع کنند تا همواره قم در رده‌های پایین آمارهای آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد، چراکه برخی از آمارها زیبنده شهر قم نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی زیبنده قم نیست/ بافت فرسوده نباید رهاسازی شود
شناسه : 43460 | انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت الله اعرافی در دیدار با شهردار و جمعی از مدیران شهری قم، مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: اگر الگوی زیستی‌ای که در دفاع مقدس و اوایل انقلاب در کشور همچنان دنبال شود، همه مشکلات قابل‌حل است و باید در همه عرصه‌ها به این الگو برگردیم.

امام‌جمعه قم با تقدیر از اقدامات شهرداری قم در سال‌های گذشته در سطح شهر، تصریح کرد: تحولات شهر قم در سال‌های گذشته واضح و قابل‌لمس است و این نگاه راهبری حاکم در شهرداری قم، فصل جدیدی برای گام‌های بزرگ‌تر را ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در آستانه یکصدمین سال احیای حوزه علمیه قم هستیم، عنوان کرد: دبیرخانه‌ای در این زمینه در حوزه تشکیل‌شده که در حال جمع‌آوری اسناد و تولید آثار است که در این زمینه شهرداری قم می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جایگاه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: قم نگین درخشان و قلب تپنده کشور و اسلام بوده که باید همه مسئولان قدردان قم باشیم، چراکه هیچ کشوری در دنیا و هیچ شهری در ایران اسلامی نبوده که تحت تأثیر و بی‌ارتباط با قم نباشد که این موضوع وظیفه مسئولان را مضاعف کرده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه نگرانی‌هایی امروزه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی در قم وجود دارد، اذعان کرد: قم باید شهر سلامت باشد و همه مسئولان باید با همکاری یکدیگر این نگرانی‌ها را رفع کنند تا همواره قم در رده‌های پایین آمارهای آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد و برخی از آمارها زیبنده شهر قم نیست.

وی، عزم شهرداری برای ایجاد عدالت اجتماعی و همسانی مناطق را مورد توجه قرارداد و افزود: جایگاه مسجد در شهرها باید احیا و به جایگاه کلان برسد و واگذاری پرچم امورات به مسجد سبب حل مشکلات می‌شود و ما در قم نیاز به حداقل ۱۲۰۰ مسجد فعال در شهر داریم و این مساجد باید توسط خود مردم اداره شود.

اعرافی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در شهرها یادآور شد: در این مسائل شهرداری تنها یک کنشگر بوده و دیگر کنشگرهایی نیز در این زمینه بوده که باید پای‌کار بیایند، چراکه پیش‌بینی‌های نگران‌کننده‌ای در این زمینه وجود داشته که عزم همگانی می‌خواهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با انتقاد از وضعیت توجه به بافت فرسوده در شهرها اذعان کرد: همه شهرهای کشور در مواجه با مشکل بافت فرسوده هستند که این امر نیازمند قانون منسجمی است و این‌گونه مرزبندی و رهاسازی بافت فرسوده اقدام درستی نیست.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.