برگزاری محفل ادبی «شهد و شکر» در کانون پرورش فکری قم

نشست ادبی «شهد و شکر» همزمان با روز ملی بزرگداشت حافظ در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری محفل ادبی «شهد و شکر» در کانون پرورش فکری قم
شناسه : 42280 | انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، نشست ادبی «شهد و شکر» همزمان با روز ملی بزرگداشت حافظ و هفته ملی کودک با حضور حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، حجت‌الاسلام قاسمی معاون نهضت سوادآموزی قم، سید امیر طباطبایی دبیر هفته ملی کودک در استان قم و جمعی از مربیان و اعضای نوجوان کانون در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

مهمان ویژه این محفل ادبی، دکتر احمد عزتی‌پرور استاد برجسته ادبیات فارسی و مهدی قاسمی خواننده آواز ایرانی و مدرس آوازخوانی بود.

خوش‌نویسی ابیات حافظ به قلم استاد محمد داستان، آوازخوانی اشعار حافظ با صدای مهدی قاسمی، تفأل به حافظ و حافظ‌خوانی استاد عزتی‌پرور و جمعی از حاضرین از بخش‌های جذاب این محفل ادبی بود.

در ابتدای این محفل ادبی، استاد عزتی‌پرور به بیان ویژگی اشعار حافظ پرداخت و یک جلد دیوان حافظ به تصحیح دکتر پرویز ناتل‌خانلری به کتابخانه مرکز تخصصی خوانش متون کهم کانون اهدا کرد.

حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم نیز از حافظ به عنوان یک شاعر عاشورایی یاد کرد و گفت: تجلی مفاهیم انسان کامل که ریشه در دریافت‌های عمیق عرفانی ما دارد، در اشعار حافظ موج می‌زند. 

همچنین، اکرم الف‌خانی کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان قم به تشکیل مرکز تخصصی خوانش متون کهن در استان قم اشاره کرد و گفت: این مرکز همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم آغاز به‌کار کرد.

وی تصریح کرد: از امروز و همزمان با روز ملی بزرگداشت حافظ، فصل جدیدی از فعالیت این مرکز با خوانش اشعار حافظ شکل گرفت و تلاش می‌کنیم در بازه زمانی مشخص، محفل حافظ خوانی را در کانون برپا کنیم.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان قم افزود: مرکز تخصصی خوانش متون کهن با حمایت‌های آقای حجتی مدیرکل کانون و تلاش‌های آقای سید امیر طباطبایی راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم، نشست‌های ادبی را به صورت حضوری برگزار کنیم.

الف‌خانی به برگزاری کارگاه برخط «حافظ خوانی» در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این کارگاه به نشانی اینترنتی «https://qom.kpf.ir» مراجعه کنند.

عکس یادگاری مهمانان نشست ادبی «شهد و شکر»، قاب پایانی ویژه‌برنامه روز ملی بزرگداشت حافظ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.