اجرای سالانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی در قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی محوری و ۱۰ هزار مترمربع خط‌کشی عرضی و خطوط عابر پیاده در قم انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای سالانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی در قم
شناسه : 40990 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قاسم طالبی به تشریح اقدامات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در راستای خط‌کشی معابر، نصب تابلوهای شهری و ایمن‌سازی پرداخت و اظهار داشت: از سال ۹۴ نهضتی در شهرداری و سازمان ترافیک در جهت استانداردسازی تابلوها به راه افتاده و هرساله حدود یک هزار مترمربع تابلو راهنمای مسیر تعویض و نصب می‌شود.

وی در مورد نصب گل‌میخ‌ها و ضرورت اجرای آن در خیابان‌ها گفت: به‌منظور جلوگیری از تصادف‌های شاخ‌به‌شاخ در خیابان‌های دوطرفه، با درخواست پلیس و مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک، این طرح در بسیاری از معابر شهری اجرا شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به نصب گل‌میخ‌ها، آمار اعلامی پلیس کاهش تصادفات جرحی را نشان می‌دهد، این گل‌میخ‌ها در خط‌های طولی در خیابان‌ها زده می‌شود و مانع سبقت‌های غیرمتعارف را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید به این فرهنگ ترافیکی برسیم که سبقت در خیابان دارای آثار زیادی در افزایش تصادف دارد ابراز کرد: دراین‌باره آموزش فرهنگ ترافیک اهمیت زیادی دارد که از سال قبل با همراهی پلیس راهور زمینه‌های خوبی در آموزش ایجاد شد و به ترویج فرهنگ ترافیکی پرداخته‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در جهت آموزش انجام‌شده و پویش موتورسیکلت‌ها شکل‌گرفته که در صورت انجام تخلف به اتوبوس‌های آموزشی هدایت می‌شوند که امید است در این خصوص با تکیه بر آموزش به‌سوی کاهش تصادفات برویم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم همچنین در مورد نصب سرعت‌گیرها اذعان کرد: با توجه به سرعت معبر این سرعت‌گیرها تغییر می‌کند و گاهی تا ارتفاع ۷ سانتی‌متر نصب می‌شود که عمدتاً در معابر اصلی که سرعت بیشتری داشته اجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در برخی از معابر که آمار بالای تصادفات موتورسیکلت وجود دارد به دنبال سرعت‌گیر هستیم، همچنین خط‌کشی معابر در دستور کار سازمان است.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.