دو واحد آلاینده صنعتی در قم پلمب شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از پلمب دو واحد آلاینده صنعتی در شهرک سلفچگان قم خبر داد و گفت: این دو واحد «ذوب فلزات» و «ریخته‌گری چدن» در بخشی از خطوط تولید خود از فیلتراسیون لازم استفاده نکرده و فعالیت آنها منجر به آلودگی شدید هوا در این منطقه شده بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو واحد آلاینده صنعتی در قم پلمب شدند
شناسه : 40823 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: خط تولید دو واحد آلاینده صنعتی در شهرک سلفچگان قم پس از صدور اخطاریه های لازم، با هماهنگی و مساعدت مراجع قضایی پلمب شد.

وی افزود: این دو واحد ذوب فلزات و ریخته‌گری چدن در بخشی از خطوط تولید خود از فیلتراسیون لازم استفاده نکرده و فعالیت آنها منجر به آلودگی شدید هوا در این منطقه شده بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست چندین بار از این دو واحد بازدید کرده و اخطارهای لازم را برای آنان صادر کرده بودند، خاطرنشان کرد: این دو واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشته و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: بدون تردید برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار در کشورمان، نیازمند رعایت تمامی مؤلفه‌های زیست محیطی از سوی فعالان اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست از رونق تولید و کسب‌وکار در کشور، تصریح کرد: به طور حتم با هرگونه تخلف زیست محیطی که طبیعت و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه کند، بر اساس ضوابط قانونی قاطعانه برخورد خواهد شد.

موسوی در پایان با بیان اینکه همشهریان می‌توانند هرگونه شکایت و گزارش خود از تخلفات و آلودگی های زیست محیطی را با شماره تلفن ۱۵۴۰ و ۳۲۶۰۲۹۸۱ در میان بگذارند، اظهار داشت: حفظ و حراست از محیط زیست باید یکی از دغدغه‌های جدی و اولویت‌های امروز مردم و مسئولان باشد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.