بازگشت قم به روزهای قرمز/ تالارها تعطیل شدند

همزمان با تداوم شیوع کرونا و بازگشت قم به وضعیت قرمز، استاندار قم خواستار اعمال محدودیت‌های قرمز کرونایی در استان شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشت قم به روزهای قرمز/ تالارها تعطیل شدند
شناسه : 38724 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با ابراز تأسف از ورود قم به منطقه قرمز کرونایی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۶۰ نفر از آنان وخیم است.

وی افزود: متأسفانه میانگین روزانه بستری جدید در استان، به ۸۰ نفر رسیده است که نشانه تداوم روند صعودی ابتلا و بستری کرونایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ویژگی نوع جدید ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سن ابتلا در پیک پنجم کرونا پایین آمده و جوانان در نقطه هدف نوع جدید ویروس کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونایی، خاطرنشان کرد: تمام بیمارستان‌های قم ملزم شدند تا بخشی از تخت‌های درمانی خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

همچنین سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت قم در سخنانی گفت: با توجه به روند افزایشی بستری‌ها و بیماران بدحال در بیمارستان‌ها به نظر می‌رسد طی روزهای آینده فوتی‌های کرونا افزایش چشمگیری داشته باشد و دو هفته بسیار بحرانی را تجربه خواهیم کرد.

*شرایط قرمز کرونایی در قم اعمال می‌شود

همچنین بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به ورود قم به منطقه قرمز کرونایی، گفت: محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی از امروز در قم اعمال می‌شود.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی، افزود: همه دستگاه‌ها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و در این رابطه با ادارات کم توجه برخورد خواهد شد.

استاندار قم یادآور شد: محل دائمی نمایشگاهی قم از امروز به مدت دو ماه برای بهبود روند واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای مقابله اصولی و منطقی با کرونا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی مردم باید به‌صورت جدی دنبال شود.

سرمست با انتقاد از برپایی برخی آیین‌ها افزود: برگزاری هر مراسمی که همراه با تجمع عمومی است صرفا باید با مجوز دانشگاه علوم پزشکی باشد.

*تعطیلی تالارهای قم

همچنین بیت الله کریمی نایب رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم با اشاره به تشدید نظارت‌ها از سوی اتاق اصناف مرکز استان، یادآور شد: تشدید نظارت ها تا آن جا بوده که برخی دلخوری های اصناف مختلف را از هیئت رئیسه اتاق اصناف به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های همیشگی اتاق اصناف در ایام مبارزه با کرونا، ابلاغ مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا به اصناف مختلف و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه بوده و خواهد بود.

نایب رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم در ادامه اذعان کرد: یکی از این مصوبات، ضرورت فعالیت بیرون بر اصناف و مشاغلی مانند رستوران ها، اغذیه فروشی ها، مراکز تهیه غذا، آبمیوه فروشی ها و بستنی فروشی ها بوده که این امر در چند نوبت به اطلاع این مشاغل و اصناف رسیده است.

وی همچنین از تعطیلی کامل تالارهای پذیرایی از امروز خبر داد و اظهار کرد: فعالیت برخی گیم نت های غیرمجاز و همچنین فعالیت زیرزمینی برخی از آن ها، از چالش های نظارتی اتاق اصناف مرکز استان قم در موضوع کروناست.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.