جمع کردن منوریل کار آسانی نیست/ مسئولان در دوراهی مانده‌اند

مدیرکل بازرسی قم با تأکید بر اینکه جمع کردن منوریل کار ساده و آسانی نیست، گفت: برای راه اندازی این پروژه به هزار و۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است در حالی که هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به ورود در این پروژه نیست و مسافری هم برای مسیری که منوریل قرار است حرکت کند وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع کردن منوریل کار آسانی نیست/ مسئولان در دوراهی مانده‌اند
شناسه : 37846 | انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت الاسلام محمود طالبی امروز در نشست خبری با بیان اینکه سازمان بازرسی بالاترین دستگاه نظارتی  است، اظهار کرد: این سازمان حق ورود به عملکرد همه دستگاه ها حتی دادگستری را دارد و به دنبال از بین بردن گلوگاه های فساد است و در حال حاضر،  پروژه‌های برزمین مانده استان از جمله پروژه منوریل، فرودگاه و تصفیه‌خانه آب در دست بررسی است.

رئیس سازمان بازرسی استان قم به بازرسی های انجام شده از پروژه منوریل اشاره و بیان کرد: این پروژه از جمله طرح‌هایی است که اجرای آن را هیچ شهری به جز قم نپذیرفت و خسارات آن گریبان این شهر را گرفت.

وی با تأکید براینکه براساس بررسی های صورت گرفته جمع کردن منوریل کار ساده و آسانی نیست، گفت: هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در این پروژه نیست و مسافری هم برای مسیری که منوریل قرار است حرکت کند وجود ندارد و با توجه به وجود مترو و سایر وسایل حمل‌ونقلی در قم، راه‌اندازی، منوریل سودی نخواهد داشت و از سوی دیگر راه‌اندازی منوریل خواسته مردم نیست که تجمیع همه این موارد موجب شده که مسئولان استانی سردوراهی بمانند.

رئیس سازمان بازرسی استان قم افزود: راه اندازی پروژه منوریل قم در حالی که بسیاری از تجهیزات آن از جمله واگن و تأسیسات برق و … آن خریداری شده به صرفه نیست اما به‌رغم همه هزینه‌های صورت گرفته برای راه اندازی آن به هزارو۳۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است و از سویی، زیرساخت و تجهیزات منوریل متفاوت از قطار شهری است و قابلیت اتصال به شبکه ریلی شهری را نیز ندارد.

وی به پروژه تصفیه‌خانه بزرگ آب قم اشاره و بیان کرد: این پروژه ۱۰ سال است که بر زمین مانده از جمله مهم‌ترین طرح‌های مورد پیگیری سازمان بازرسی است که اگر این طرح به بهره‌برداری برسد تا ۲۰ سال آینده مشکل آب شهر قم حل خواهد شد.

طالبی با بیان این‌که پیمانکار جدید برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: نظارت‌ها بر اجرای طرح همچنان وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی و حمایت مدیران در حوزه تأمین اعتبارات ۵۰ درصد آب دهی این تصفیه‌خانه تا پایان مردادماه سال جاری راه‌اندازی شود.

وی در ادامه به پروژه مترو قم اشاره و اضافه کرد: زیرساخت این طرح آماده شده و با جدیت در حال پیگیری هستیم و امیدواریم فاز میدان کشاورز تا میدان مطهری برای تست گرم به‌زودی راه‌اندازی شود.

مدیرکل بازرسی قم افزود: در هر دو پروژه تصفیه‌خانه و مترو سوءجریان جدی وجود داشت که اگر با کارشکنی برخی مسئولان در مرکز مواجه نشویم، این طرح‌ها به سرانجام خواهد رسید.

وی همچنین به پروژه فردوگاه قم اشاره و بیان کرد: فرودگاه قم به دلیل بی‌تدبیری و بدون اخذ مجوزهای لازم کلنگ زنی شد و شمار بالایی از سرمایه گذاران در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در حال پیگیری است.

طالبی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با شائبه‌های نتایج انتخابات شورای شهر، گفت: در این زمینه، اختلال مدیریت پیش آمده بود که در نهایت دادستان به این مسئله ورود کرد و سازمان بازرسی نیز بر این مسئله نظارت داشت و در نهایت شمارش آرای دستی مقابل دادستان انجام شد و تا ساعاتی از شب، روند شمارش ادامه داشت و در همان زمان صورت جلسه شد تا انحرافی در اعلام نتایج بوجود نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه ۵۵۷ شکایت و گزارش فساد در قم گزارش شد، تصریح کرد: بیشترین گزارش رسیده به ترتیب متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان بود. تشکیل پرونده برای هر سه دستگاه صورت گرفته و درحال پیگیری است.

مدیرکل بازرسی قم خاطرنشان کرد: شکایت از دو دستگاه علوم پزشکی و شهرداری‌ها دور از انتظار نیست، چون هر دو دستگاه در حوزه خدمات‌دهی فعال هستند، ولی در مورد اداره کل ورزش و جوانان انتظار نداشتیم تا به این حد نارضایتی وجود داشته باشد.

طالبی در ادامه با بیان این‌که نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین دو وظیفه کلی سازمان بازرسی است، بیان کرد: اگر بازرسان حین بازرسی از دستگاه‌های دولتی و اداره‌ها تخلفی کشف کنند، افراد را به هیات های رسیدگی به تخلفات معرفی می‌کنند، قانون‌گذار نیز در این زمینه تنبیهاتی لحاظ کرده، ولی مجازات ندارد.

وی تصریح کرد: در صورتی که با جرائمی مثل اختلاس، سوءاستفاده‌های مالی و تضییع اموال بیت‌المال مواجه شویم، افراد متخلف با مستندات به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل بازرسی قم تاکید کرد: بنای سازمان بازرسی جدیت برخورد با فساد اداری است و آنجایی که رفتار واجد وصف مجرمانه باشد، بدون کمترین اغماض و به‌صورت خاص به‌ویژه در زمینه رفتار مجرمانه که جرم مالی داشته باشد، برخورد می‌کند.

طالبی افزود: در همین راستا در سال ۹۹، پرونده‌های مختلفی علیه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد، برخی مدیران نیز جابه‌جا و برخی عزل شدند.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.