پارک‌سوار شمالی قم تا پایان سال تکمیل می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اتمام محوطه‌سازی پارک‌سوار شمالی قم در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پروژه به اتمام رسیده و بیش از ۸ هزار مترمربع فضای سبز برای آن طراحی‌شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پارک‌سوار شمالی قم تا پایان سال تکمیل می‌شود
شناسه : 36874 | انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با ابراز تأسف از عدم اختصاص زمین برای ساخت پایانه جنوبی شهر قم، گفت: امسال ساماندهی پایانه‌ها و پارک‌سوار شمالی در دستور کار قرارگرفته و با تمام توان پیگیری می‌شود تا با پایان بیماری کرونا، آمادگی لازم در پذیرش زائران در شهر قم وجود داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: ساماندهی پارک‌سوار شمالی از سال گذشته در دستور کار قرارگرفته تا یکی از ورودی‌های شهر قم از سمت اتوبان امیرکبیر را پوشش دهد.

وی از اتمام محوطه‌سازی این پارک‌سوار در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پروژه به اتمام رسیده و بیش از ۸ هزار مترمربع فضای سبز برای آن طراحی‌شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکریان مساحت پارکسوار را ۶۷ هزار مترمربع دانست و اذعان کرد: این پارک‌سوار به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین مکان‌ها به مرکز شهر، مقصد اتوبوس‌ها برای سوار یا پیاده کردن مسافران و زائران برای ورود به شهر و خروج از قم است.

وی امکان پارک بیش از ۷۰۰ اتوبوس و ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در پارک‌سوار شمالی را یکی از امتیازات مهم آن خواند و یادآور شد: در این پارک‌سوار حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس و تاکسی، خدمات لازم را به مسافران برای ورود به مرکز شهر و رسیدن به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ارائه می‌دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا ماهانه به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌شد و روزانه بیش از ۳۰۰ اتوبوس در آن تردد کرده و مقاصد زائران به‌ویژه عراقی و پاکستانی بود‌.

ذاکریان تأکید کرد: با ساماندهی پارک‌سوار و آغاز دوباره سفرها، امکان سفر به ۵۰ شهر کشور از این پارکسوار ممکن بوده و امیدواریم به‌زودی با پایان این بیماری شاهد ورود دوباره زائران به شهر قم باشیم.

نوشته های مشابه
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
برگزاری نخستین جلسه مدیریت بحران منطقه ۳ شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.