کلاهبرداری میلیونی از طریق هک شبکه‌های اجتماعی

معاون دادستان قم از شکایات مردمی در خصوص کلاهبرداری از طریق هک شبکه‌های اجتماعی کاربران خبر داد و گفت: متهمان با هک تلگرام یا سایر پیام‌رسان‌ها، به اطلاعات شخصی افراد نفوذ کرده و با برقراری ارتباط با دوستان آنها، درخواست مبلغی پول به عنوان قرض می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری میلیونی از طریق هک شبکه‌های اجتماعی
شناسه : 36097 | انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، حجت الاسلام تحریری در این خصوص اظهار کرد: مال باختگان در این نوع کلاهبرداری با توجه به اینکه ظاهراً پیام درخواست کمک مالی از طرف دوستشان ارسال شده است، به آن اعتماد کرده و مبالغ میلیونی را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند و پس از گذشت مدت زمانی، متوجه می‌شوند که پیام‌ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است.

این مقام قضایی با هشدار در خصوص اینکه گاهی تبهکاران، فیلم و تصاویر شخصی افراد را مطالبه کرده و از طریق آنها اقدام به اخاذی می‌کنند، بیان کرد: شهروندان مراقب پیام‌های مشکوک در شبکه‌های اجتماعی باشند و قبل از هر اقدامی از صحت و اصالت پیام و فرستنده آن اطمینان حاصل کنند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با اشاره به اینکه هک شبکه‌های اجتماعی اغلب در قالب پیام به‌روز رسانی و ارسال کد کاربری به هکر صورت می‌گیرد، گفت: کاربران از ارسال کد فعالسازی تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر خود به دیگر افراد جداً بپرهیزند.

نوشته های مشابه
آغاز دوره پوسیدگی بافت تاریخی قم
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
فروشگاه همشهری ۷ در پردیسان قم احداث می‌شود
آغاز به کار کارگروه نشاط اجتماعی بانوان و خانواده در شهرداری قم ‏
اهمیت رویدادهای فناورانه در پیشبرد طرح‌های مدیریت شهری در قم
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.