مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم مطرح کرد:

وجود ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه تمام کتابخانه‌های استان زیرنظر این اداره کل نیستند گفت: هفتصد هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی قم
شناسه : 360 | انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از فارس قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری با اشاره به کتابخانه‌های در دست احداث در استان قم اظهار کرد: دو باب کتابخانه در دست احداث در استان داریم که به زودی پروژه عمرانی احداث آن‌ها به پایان می‌رسد، احداث یکی از این کتابخانه‌ها بر عهده اداره ارشاد قم است.

وی ادامه داد: گرچه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان قم کم است اما از تمام ظرفیت‌های این کتابخانه‌ها استفاده نمی‌شود و باید مردم را به سمت مطالعه و حضور در کتابخانه دعوت کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه مشکلات مالی امکان احداث کتابخانه عمومی جدید را در استان کم کرده است افزود: بیشترین اقبال در کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های داستانی و رمان‌ها، کتاب‌های مذهبی و کتاب‌های هنری شاهد هستیم، البته در تعداد کتاب‌ها در این کتابخانه‌ها محدودیت وجود دارد.

جباری سرانه فضای کتابخانه‌های استان قم را کم دانست و تصریح کرد: البته تمام این کتابخانه‌ها زیرنظر اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم نیستند، ۷۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم وجود دارد و هر فرد با عضویت در یکی از این کتابخانه‌ها می‌تواند از بقیه کتابخانه‌های عمومی کشور نیز استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم تلاش کردیم که از ناشران قمی تا حد توان خرید کنیم تا به چرخه نشر کتاب در استان کمک کرده باشیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
جشن بزرگ محفل در قم برگزار شد
برپایی نمایشگاه عکس «بی‌چگونگی» در قم
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
فروشگاه همشهری ۷ در پردیسان قم احداث می‌شود
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.