پیش‌بینی تمهیدات لازم شهرداری برای نوروز و نیمه شعبان

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: امسال نیز مانند سال گذشته محدودیت‌ها و پروتکل‌هایی بهداشتی برای برنامه‌های نوروز و نیمه شعبان در شهر خواهیم داشت اما هنوز دستورالعملی از طرف ستاد ملی و استانی کرونا ابلاغ نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی تمهیدات لازم شهرداری برای نوروز و نیمه شعبان
شناسه : 34031 | انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم در نوروز و نیمه شعبان، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییرات زیادی را در برنامه‌های شهرداری برای ایام نوروز و نیمه شعبان ایجاد کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، هم‌زمانی تعطیلات نوروزی را با نیمه شعبان موردتوجه قرارداد و افزود: امسال نیز مانند سال گذشته محدودیت‌ها و پروتکل‌هایی بهداشتی برای برنامه‌های نوروز و نیمه شعبان در شهر خواهیم داشت، اما هنوز دستورالعملی از طرف ستاد ملی و استانی کرونا ابلاغ نشده است.

سامع، شرایط کنونی شهر را برای حضور شهروندان در سطح شهر تشریح کرد و گفت: برخی اقدامات شهری با وجود بیماری کرونا انجام‌شده است، مانند بازگشایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و برخی سفرهای اضطراری شکل‌گرفته و ممکن است شهر قم محدودیتی برای سفر در ایام نوروز  نداشته باشد.

وی از عدم اجازه نصب چادر در سطح بوستان‌ها در ایام نوروز خبر داد و ابراز کرد: در صورت نبود محدودیت سفر به شهر قم، در ایام نوروز مسافر خواهیم داشت که می‌توانند در هتل‌ها و مهمانسراها مستقر شوند اما مهمانسرای دولتی اجازه فعالیت نداشته و بوستان‌ها برای پذیرش مسافر و نصب چادر بازگشایی نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، عدم تجربه شهرداری را در ممنوعیت سفر برای نیمه شعبان مطرح کرد و یادآور شد: در جلسه ستاد کرونا خواستیم وضعیت شهر را مشخص کرده و یا ممنوعیت سفر و عدم برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان را مشخص کنند اما هنوز دستورالعملی برای برگزاری یا عدم برگزاری برنامه نیمه شعبان به ما ابلاغ نشده است.

سامع ادامه داد: در حال حاضر ممنوعیت سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی اعلام‌شده و به سایر شهرهای آبی و زرد امکان سفر وجود دارد و بر اساس اعلام صداوسیما باید وضعیت شهرها در روز دوشنبه مشخص می‌شد.

وی، فرض امکان سفر به شهر قم را مطرح و تصریح کرد: در این صورت باید آمادگی مسافر پذیری را داشته باشیم، اما نمی‌دانیم چه تعداد مسافر به قم سفرکرده و به چه صورت باید از آن‌ها استقبال کنیم زیرا هتل و مهمان‌پذیرها ظرفیت محدودی دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر دستور مقام معظم رهبری بر لغو شدن سفرهای نوروزی، اظهار داشت: شهرداری قم پیش‌بینی‌های لازم را برای هر دو حالت ممنوعیت و عدم ممنوعیت زائرپذیری و اجازه سفر به قم در ایام نوروز و نیمه شعبان انجام داده است.

سامع از آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی به سمت مسجد مقدس جمکران خبر داد و بیان کرد: برای روز نیمه شعبان مسیر پیاده‌روی به مسجد جمکران را باید ازنظر رعایت پروتکل بهداشتی و نظافت راه آماده کنیم اما پیش‌بینی چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سخت بوده و بر اساس تجربه امکان ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغات شهری امنیت و ایمنی حمل‌ونقل و ارتباطات برنامه‌ریزی کامل در حال انجام بوده و باوجود محدودیت‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم برای امکان نصب چادر در پارکینگ‌ها را انجام دهیم.

نوشته های مشابه
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.