افزایش هزینه ساخت‌وساز در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش هزینه‌های عمرانی و جاری شهرداری قم، گفت: شورای شهر به همین دلیل طرح افزایش تعرفه ساخت و ساز برای سال آینده را تصویب کرد و شهروندان تا پایان اسفندماه برای پرداخت عوارض با قیمت سال جاری فرصت دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش هزینه ساخت‌وساز در سال آینده
شناسه : 32674 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید اخوان بخش عمده درآمدی شهرداری را از محل اخذ عوارض ساخت و ساز عنوان کرد و اظهار داشت: با هدف عدالت منطقه‌ای این افزایش با توجه به ارزش معاملاتی ملک و موقعیت زمین با توجه به قیمت‌گذاری کمسیون ماده ۶۴ امور مالیاتی تعین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با این روند، افزایش به صورت میانگین در مناطق ۸ گانه قم حداکثر ۵۰ درصد خواهد بود.

گفتنی است کمسیون ارزش معاملاتی ماده ۶۴ متشکل از پنج عضو (مدیران کل امور مالیاتی، راه وشهرسازی، جهادکشاورزی و نمایندگانی از سازمان ثبت اسناد واملاک وشورای اسلامی شهر) تشکیل وبا توجه به نوع کاربری اراضی و نوع مصالح سازه ارزش منطقه‌ای املاک را قیمت گذاری می‌کنند.

اخوان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعرفه عوارض ساخت‌وساز قم درسال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: شهروندان تا پایان اسفندماه برای پرداخت عوارض با قیمت سال جاری فرصت دارند.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری در سال‌های اخیر عنوان کرد: باهدف عدالت منطقه‌ای افزایش عوارض با توجه به ارزش معاملاتی ملک و موقعیت زمین طبق قیمت‌گذاری کمسیون ماده ۶۴ امور مالیاتی تعیین شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.