خطرات بالادست جمکران با راهکارهای موقت حل نمی‌شود/ لزوم توجه به خطر سیلاب از کوه دوبرادران

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به خطرات سیلاب از بالادست جمکران از انجام اقداماتی توسط شهرداری در این منطقه خبرداد و گفت: مشکلات سیلاب در بالا دست جمکران با مُسکن حل نمی‌شود و نیاز به راه اساسی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خطرات بالادست جمکران با راهکارهای موقت حل نمی‌شود/ لزوم توجه به خطر سیلاب از کوه دوبرادران
شناسه : 29948 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به نقاط بحرانی پیرامون شهر قم در ایجاد خطر سیلاب، اظهار داشت: یکی از نقاط بحرانی بالادست جمکران است که می‌تواند خطراتی را برای روستای جمکران و خیابان ظهور داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به موقعیت جغرافیایی نقاط آسیب خیز بالادست جمکران، افزود: کوه‌ها و ناهمواری‌هایی در اراضی‌ای که چندین کیلومتر بالادست جمکران قرار دارند منشأ سیلاب‌هایی هستند که از آنجا به سمت شهر حرکت می‌کند.

سامع افزود: از بالادست کوه دوبرادران سیلاب‌های شدیدی به سمت مجموعه جمکران، خیابان ظهور، روستای جمکران و دارالسلام راه می‌افتد که باید هرچه سریعتر برای آن فکری شود.

به گفته وی سیلابی که از امتداد کوه دوبرادران به سمت شهر می‌آید سه شاخه می‌شود و یک شاخه مستقیم می‌رود به سمت روستای جمکران و ظهور، شاخه سمت راست به سمت دارالاسلام و روستا و زمین‌های کشاورزی و شاخه سمت چپ به سمت ادامه بلوار حضرت خدیجه(س) می‌رود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: یک سری گورآب‌ها و مسیرهایی را برای روستای جمکران، خیابان ظهور و جاده جعفریه پیش بینی کرده‌ایم اما این‌ها در حد مسکن است و اگر شدت سیلاب بیشتر شود این مسکن‌ها هم فایده‌ای نخواهد داشت.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.