خطرات بالادست جمکران با راهکارهای موقت حل نمی‌شود/ لزوم توجه به خطر سیلاب از کوه دوبرادران

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به خطرات سیلاب از بالادست جمکران از انجام اقداماتی توسط شهرداری در این منطقه خبرداد و گفت: مشکلات سیلاب در بالا دست جمکران با مُسکن حل نمی‌شود و نیاز به راه اساسی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خطرات بالادست جمکران با راهکارهای موقت حل نمی‌شود/ لزوم توجه به خطر سیلاب از کوه دوبرادران
شناسه : 29948 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به نقاط بحرانی پیرامون شهر قم در ایجاد خطر سیلاب، اظهار داشت: یکی از نقاط بحرانی بالادست جمکران است که می‌تواند خطراتی را برای روستای جمکران و خیابان ظهور داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به موقعیت جغرافیایی نقاط آسیب خیز بالادست جمکران، افزود: کوه‌ها و ناهمواری‌هایی در اراضی‌ای که چندین کیلومتر بالادست جمکران قرار دارند منشأ سیلاب‌هایی هستند که از آنجا به سمت شهر حرکت می‌کند.

سامع افزود: از بالادست کوه دوبرادران سیلاب‌های شدیدی به سمت مجموعه جمکران، خیابان ظهور، روستای جمکران و دارالسلام راه می‌افتد که باید هرچه سریعتر برای آن فکری شود.

به گفته وی سیلابی که از امتداد کوه دوبرادران به سمت شهر می‌آید سه شاخه می‌شود و یک شاخه مستقیم می‌رود به سمت روستای جمکران و ظهور، شاخه سمت راست به سمت دارالاسلام و روستا و زمین‌های کشاورزی و شاخه سمت چپ به سمت ادامه بلوار حضرت خدیجه(س) می‌رود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: یک سری گورآب‌ها و مسیرهایی را برای روستای جمکران، خیابان ظهور و جاده جعفریه پیش بینی کرده‌ایم اما این‌ها در حد مسکن است و اگر شدت سیلاب بیشتر شود این مسکن‌ها هم فایده‌ای نخواهد داشت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.