روحانی کودکان درگذشت

شهر بیست/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن راستگو از روحانیون فعال حوزه کودک و نوجوان در قم دعوت حق را لبیک گفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روحانی کودکان درگذشت
شناسه : 29319 | انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن راستگو مدیر مرکز آموزش مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود که پس از سال‌ها تدریس و تبلیغ دین مبین اسلام به شیوه‌ای جذاب و پرنشاط سحرگاه امروز دعوت حق را لبیک گفت.

وی ۳۵ سال با اجرای شاد و پرنشاطش در تلویزیون سبب شده بود کودکان و نوجوانان زیادی پای آموزش این روحانی معلم قرار گیرند.

این روحانی خوش اخلاق در سال ۱۳۳۲ در مشهد به دنیا آمد و صبح امروز دوم آذر ۱۳۹۹ در سن ۶۷ سالگی بر اثر عارضه مغزی دعوت حق را لبیک گفت.

حجت الاسلام و المسلمین راستگو با شیوه‌های جدید و جذاب سالیان سال در رسانه ملی به تعلیم و تربیت می‌پرداخت.

نوآوری در شیوه تدریس و اجرای همراه با شادی و نشاط آقای راستگو سبب شده بود که کودکان و نوجوانان زیادی پای آموزش این روحانی معلم قرار بگیرند حجت الاسلام و المسلمین راستگو سال‌ها مدیریت مرکز مربی کودکان در حوزه علمیه و همچنین به مدت ۳۵ سال اجرای برنامه‌های متعدد تلویزیونی برای کودکان را برعهده داشت.

وی پس از تحصیل علوم حوزوی تا خارج فقه و اصول به فعالیت در زمینه کلاس‌های ویژه کودکان و برپایی اردو پرداخت و در ده‌ها کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی اجرای برنامه کرده بود.

در پی درگذشت حجت‌الاسلام راستگو، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه پیام تسلیتی صادر کرد. 

در این پیام آمده است: «در گذشت فاضل ارجمند و مربی برجسته و صاحب سبک و ابتکار مرحوم  حجت الاسلام آقای  حاج شیخ  محمد حسن راستگو (طاب ثراه)مایه تاثر و تالم فراوان شد.

آن روحانی پاک و وارسته عمری را با زهد و بندگی حق و عشق به پیامبر(ص) و خاندان پاک وی به‌ویژه سالار شهیدان(ع) سپری کرد و همواره در تبلیغ دین به‌ویژه برای قشر کودک و نوجوان و تربیت مبلغ و مربی کودک و خدمت به مردم کوشا بود و همچنین در دوران انقلاب و دفاع مقدس، منشأ خدمات ارزشمند اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زیادی بوده است.

این مصیبت را به علاقه‌مندان، دوستان، همه بازماندگان به‌ویژه خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت می‌گویم و علو درجات آن سعید فقید و شکیبایی و پاداش الهی را برای بازماندگان محترم مسئلت دارم.»

همچنین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز طی پیامی، درگذشت روحانی کودکان را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «خبر درگذشت غم‌انگیز پژوهشگر فقه و اصول و تعلیم و تربیت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو باعث تألم و تأثر گردید.

ابتکار ایشان در تهیه برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم، حوزه های علمیه و صدا وسیمای جمهوری اسلامی، نگارش کتب شعر و داستان به زبان کودکان و سال ها خدمات ارزشمند در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که تربیت و پرورش شاگردان بسیاری که اکنون مربیان فعال و توانا درعرصه کودک و نوجوان هستند، تنها گوشه ای از آن است که هیچ‌گاه از خاطر نخواهد رفت.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درگذشت ایشان را پس از عمری مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر، به خانواده مکرم و شاگردان آن مرحوم تسلیت گفته و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و برای خانواده ایشان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.»

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.