نام‌گذاری دو هزار معبر در قم به نام شهدا

شهر بیست/ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: دو هزار و ۱۳۶ معبر در قم به نام شهدا نام‌گذاری شده است که ۹۰ درصد معابر را تشکیل می‌دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نام‌گذاری دو هزار معبر در قم به نام شهدا
شناسه : 28931 | انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در مراسم رونمایی از ۴۰ پلاک کوچه و خیابان با نام شهدا با اشاره به آمار مربوط به نام‌گذاری معابر، اظهار کرد: از کل معابر نامگذاری شده ۲ هزار و ۱۳۶ معبر به نام شهدا در قم نامگذاری شده است و حدود ۹۰ درصد معابر قم مزین به نام شهدای والا مقام است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌المل شهرداری قم با اشاره به تفکیک درصد مناطقی که به نام شهدا مزین شده است، تصریح کرد: منطقه یک ۹۵.۶درصد، منطقه دو ۶۳.۱ درصد، منطقه سه ۸۹ درصد، منطقه چهار ۸۹.۶ درصد، منطقه پنج ۸۵ درصد، منطقه ۶، ۸۸.۷ درصد، منطقه هفت ۸۴.۳ و منطقه هشت ۸۶.۳ درصد به نام شهدا مزین شده است.

کلانترزاده اضافه کرد: ۲۷ کوچه و خیابان با عناوین دینی و مذهبی، ۲ هزار و ۱۳۶ کوچه و خیابان با نام شهدا، ۵۷ کوچه و خیابان با نام طبیعت، ۷ کوچه و خیابان با عناوین فرهنگی و تاریخی، ۹ کوچه با عناوین سیاسی و ۳ کوچه و خیابان با عناوین اقتصادی در قم نام گذاری شده است.

ابوالقاسم مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم هم در این مراسم اظهار داشت: یکی از افتخارات شهرداری ترویج فرهنگ شهادت است. ما سال ۹۹ را درگلزار شهدای بهشت معصومه (س) و گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) آغاز کرده و با یادمان شهدا سال را به پایان می رسانیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز قم و اجرای ویژه برنامه هایی از سوی شهرداری به این مناسبت بیان کرد: دو سال است که به میمنت سالروز ورود بانوی کرامت، روز قم نام گذاری شده است و شهرداری و شورای اسلامی شهر قم ویژه برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که اغلب این برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.