قم ۲۵۰۰ نابینا و کم‌بینا دارد/ نابینایی سخت‌ترین معلولیت

شهر بیست/ معاون بهزیستی قم با اشاره به روز جهانی نابینایان، گفت: در قم حدود ۲ هزار و ۵۷۹ تَن دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی شناسایی شده‌اند که از این تعداد، ۴۴۷ تَن دارای معلولیت نابینایی در سطح خیلی شدید هستند و از خدمات توانبخشی مستمر و موردی بهزیستی استفاده می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم ۲۵۰۰ نابینا و کم‌بینا دارد/ نابینایی سخت‌ترین معلولیت
شناسه : 27690 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، محمدعلی مقدم‌خواه با اشاره به روز جهانی نابینایان، اظهار کرد: در قم حدود ۲ هزار و ۵۷۹ تَن دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی شناسایی شده اند و در این اداره کل دارای پرونده هستند.

وی اظهار داشت:‌ از این تعداد ۶۴۲ تَن دارای معلولیت خفیف، ۷۲۶ تَن دارای معلولیت متوسط، ۷۶۴ تَن دارای معلولیت شدید و ۴۴۷ تَن نیز دارای معلولیت نابینایی در سطح خیلی شدید هستند که از خدمات توانبخشی مستمر و موردی بهزیستی استان قم استفاده می‌کنند.

معاون بهزیستی قم همچنین با اشاره به تبعات اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی نابینایی در زندگی افراد خاطرنشان کرد: با توجه به تبعات جبران ناپذیر مذکور و کاهش شدید کیفیت زندگی فرد مبتلا و خانواده او ، سازمان بهزیستی کشور هر ساله با اجرای طرح های پیشگیرانه سعی در کنترل و کاهش معلولیت نابینایی و شناخت و مداخله به موقع در این زمینه دارد که می توان به طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره کرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته در قم در پنج پایگاه دائمی و ۵۸ پایگاه ثابت طرح مذکور ۴۱ هزار و ۳۷۵ کودک قمی شامل ۳۹ هزار و ۱۹۴ کودک شهری و ۲ هزار۷ و ۱۶۹ کودک روستای مورد معاینه بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶۸ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند و یک‌هزار و ۷۲ کودک نیز دارای سایر اختلال های بینایی مورد شناسایی قرارگرفتند که ۶۱ کودک جهت دریافت عینک با پرداخت هزینه از طرف بهزیستی به مراکز تخصصی معرفی شدند.

مقدم خواه افزود: امسال به علت شیوع کرونا و کاهش تماس نزدیک بین افراد طرح پیشگیری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از تیرماه آغاز شد و معاینه با Eچارت جهت رعایت پروتکل لهای بهداشتی حذف شد و فقط کودکان با دستگاه غربال گر معاینه می شوند که تا امروز حدود هشت هزار و ۶۲۴ تَن مورد معاینه قرار گرفته اند و طرح تا پایان سال در پایگاه های دائمی اجرا خواهد شد.

معاون بهزیستی قم در خصوص برنامه های هفته و روز نابینایان نیز۷ افزود: به علت شرایط خاص امسال برنامه تجمعی نداریم اما در این هفته تمامی خدمات کلینیکی قابل ارائه به نابینایان در مجتمع بهزیستی واقع در خیابان شهید فاطمی رایگان است و از کارکنان نابینای شاغل در اداره ها نیز قدردانی خواهد شد.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.