بهسازی پیاده‌روها در هسته مرکزی شهر قم

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در راستای اولویت دادن به عابران پیاده پیاده‌رو خیابان صفائیه، دورشهر و خیابان معلم که دارای بافت قدیمی بود سنگ‌فرش آن انجام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهسازی پیاده‌روها در هسته مرکزی شهر قم
شناسه : 27315 | انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت لزوم توجه به نگاه انسان‌محوری در طراحی ترافیک شهری، اظهار داشت: امروز نیازمند توجه به مسیرهای پیاده‌روی در سطح شهر به‌صورت جدی و حرفه‌ای هستیم و در این مسیر طرح پیاده‌روهای پیوسته برای از بین بردن تمام موانع پیاده‌روی و تردد با ویلچر اجرایی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم میزان سهم عابران پیاده در سفرهای درون‌شهری را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: یکی از اقدامات مؤثر در شهر قم برای ایمن‌سازی مسیر عابران پیاده، اجرای آرام‌سازی مرکز شهر در سه خیابان ارم، چهارمردان و خیابان بهار بوده است.

ذاکریان با تأکید بر ایمن‌سازی پیاده‌روها، تصریح کرد: باید ایمن‌سازی پیاده‌روها برای خانم‌های دارای کالسکه و کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند در دستور کار قرار گیرد.

وی از سنگ‌فرش پیاده‌رو خیابان معلم تا دورشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای اولویت دادن به عابران پیاده، پیاده‌رو خیابان صفاییه، دورشهر و خیابان معلم که دارای بافت قدیمی بود مجدداً سنگ‌فرش شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرایی شدن این طرح در مناطق ۲ و ۴ نیز خبر داد و گفت: برنامه‌ای جامع برای آرام‌سازی و سنگ‌فرش خیابان‌های بافت قدیمی طراحی‌شده که از سال آینده کلید خواهد خورد.

ذاکریان در پایان با تأکید دوباره بر توجه به عابران پیاده و مناسب‌سازی پیاده‌روها، ابراز کرد: نیازمند یک تغییر نگرش جدی در مناسب‌سازی پیاده‌روها برای همه اقشار جامعه هستیم تا این امر در دستور کار قرار گیرد.

نوشته های مشابه
برگزاری تورهای تخصصی قم‌گردی و حرم‌گردی در قم
پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
افزایش بوستان‌های شهری قم
تلاش شهرداری برای خرید ۳ رام واگن مترو از چینی‌ها
رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم ساماندهی می‌شوند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.