کلاهبرداری عده‌ای سودجو با فریب فروش «سیم‌کارت شاد»

شهر بیست/ رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به تبلیغات فروش «سیم‌کارت شاد»، گفت: کلاهبرداران با ارائه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» این بار به سراغ دانش آموزان و والدین رفتند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری عده‌ای سودجو با فریب فروش «سیم‌کارت شاد»
شناسه : 26373 | انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار کرد: کلاهبرداران با ارائه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آمده تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، همچنین تبلیغات در فضای مجازی، جامعه دانش آموزان و والدین را مورد هدف شوم خود قرار داده اند.

وی به دو روشی که کلاهبرداران استفاده می کنند، اشاره کرد و گفت: کلاهبرداران در روش اول از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آن ها ارسال و با این روش سعی در جمع آوری اطلاعات آن ها دارند.

بلفکه افزود: در روش دوم، مجرمان لینک‌هایی در فضای مجازی ارسال و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت داشته تا حساب بانکی شان را خالی کنند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به تلاش پلیس در شناسایی این افراد سودجو، گفت: با هرکسی که به هر طریقی کلاهبرداران را در رسیدن به اهداف شوم‌شان کمک کند، برخورد قانونی خواهد شد.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.