لزوم اصلاح خطوط اتوبوسرانی در قم/ توجه ویژه به وضعیت اتوبوس‌های درون‌شهری در طرح جامع حمل‌ونقل قم

شهر بیست/ مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بر لزوم اصلاح خطوط اتوبوسرانی از قطری به شعاعی تأکید کرد و گفت: زمان‌بر بودن طول سفر یکی از معایب بزرگ این نوع خطوط بوده اما پرداخت یک کرایه در طول مسیر سفر، یکی از محاسنی است که برای شهروندان مطلوب است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم اصلاح خطوط اتوبوسرانی در قم/ توجه ویژه به وضعیت اتوبوس‌های درون‌شهری در طرح جامع حمل‌ونقل قم
شناسه : 26272 | انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حامد خسروی با اشاره به آخرین وضعیت طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم، اطلاعات احصا شده از آمارگیری برای این طرح را مورد بررسی قرارداد و اظهار داشت: طبق آمارگیری انجام‌شده ۱۴ خط اتوبوس در سطح شهر با ۴۵۰ ایستگاه فعال داشته و ۴۷۰ کیلومتر نیز طول مسیر دو طرف با ۷۰ درصد پوشش‌دهی جمعیت شهر قم را به‌دست‌آمده است.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیشترین تردد را با توجه به آمارها مربوط به هسته مرکزی شهر دانست و افزود: بر اساس داده‌های نرم‌افزاری، حجم مسافر در سال ۱۴۱۴ در هسته مرکزی شهر چندین برابر وضع فعلی خواهد شد.

خسروی، سهم حمل‌ونقل همگانی را در آخرین بررسی‌ها مورد توجه قرار داد و گفت: سواری شخصی ۳۰ درصد سهم سفرهای درون‌شهری را از دو میلیون سفر به خود اختصاص داده و سهم اتوبوسرانی متأسفانه کمتر از ۸ درصد است.

وی تقاضای سفر با ناوگان اتوبوسرانی را رو به افزایش دانست و گفت: در سال ۱۴۱۴ درخواست سفر درون‌شهری با اتوبوس افزایش پیداکرده و از امروز باید برنامه‌ای جامع برای این امر داشته و تدابیر لازم را بیاندیشیم.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأمین ناوگان اتوبوسرانی را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: خوشبختانه در یک سال گذشته اقدامات خوبی در جهت تأمین ناوگان اتوبوسرانی انجام‌شده و بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری و باقی اتوبوس‌ها نیز در حال بازسازی است.

خسروی یکی از چالش‌های پیش روی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک را اصلاح خطوط اتوبوسرانی و نحوه بهره‌برداری آن دانست و مطرح کرد: متأسفانه ناوگان اتوبوسرانی شهر قم راننده محور بوده و اخذ کرایه به‌صورت نقدی نیز یکی از مشکلات این سازمان است.

وی، مطالعات جامع ترافیک شهر قم را تشریح کرد و گفت: یکی از شاخص‌هایی که در این طرح موردبررسی قرارگرفته چینش خطوطی که در شرایط کنونی آن قطری بوده و باید به شعاعی تغییر کند.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم معایب خطوط قطری را شمرد و بیان کرد: زمان‌بر بودن طول سفر یکی از معایب بزرگ این نوع خطوط بوده اما پرداخت یک کرایه در طول مسیر سفر یکی از محاسنی است که برای شهروندان مطلوب است.

خسروی مقایسه خطوط شعاعی و قطری را تشریح و ابراز کرد: به علت ارتباط خطوط اتوبوسرانی با شبکه معابر و طرح ترافیک نخستین بازنگری و تحلیل در طرح ترافیک انجام شد.

نوشته های مشابه
برنامه اکران پردیس بازار شهر قم در ایام دهه کرامت
مهار آتش‌سوزی فروشگاه تزئینات منزل در بلوار امین قم
آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ
تأکید شهردار قم بر ساماندهی چهارراه بازار
۱۵۰ ایستگاه اتوبوس در قم بهسازی می‌شود
جانمایی پارک ۱۰۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ زائر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.