شور حسینی در قم امسال پررنگ‌تر از هر سال خواهد بود

شهر بیست/ شهردار قم گفت: شیوع بیماری کرونا اثری در اجرای برنامه‌های محرم در شهر قم نخواهد داشت و در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تلاش می‌کنیم شهر قم محرم امسال حسینی‌تر شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شور حسینی در قم امسال پررنگ‌تر از هر سال خواهد بود
شناسه : 25815 | انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه آیین سیاه پوشان شهر مقدس قم که به همت شهرداری قم در گلزار شهدای علی بن جعفر برگزار شد، اظهار داشت: شور حسینی و بزرگداشت حادثه عاشورا شعله‌ای است که هواره سوز و گداز داشته و موضوعی نیست که یک ویروس و حوادث دیگر بتواند روی آن اثر بگذارد.

شهردار قم تاکید کرد: قم هر ساله محور شور و شعور حسینی در محرم بوده و امسال هم برنامه‌های محرم پرشور تر از همیشه پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد شهرداری قم در محرم امسال، گفت: در و دیوار شهر و مردمی که در آن زندگی می‌کنند همه در این عزا شریک هستند و تلاش ما به عنوان شهرداری این است که این حالت معنوی را به ظهور برسانیم.

شهردار قم افزود: با تلاش خادمان شهر کریمه اهل بیت(ع)، جلوه باطن و ظاهر شهر به آن شور تبدیل می‌شود اما در این زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم جایگاه خود را خواهد داشت.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه می‌شود در عین رعایت ملزومات بهداشتی شور حسینی را به حداکثر رساند، ادامه داد: نسل جوان ما باید بتواند این محبت را لمس کند تا از این طریق به سعادت دنیا و آخرت برسد.

وی گفت: برنامه‌های متعددی در شهرداری قم برای این موضوع طراحی شده است از جمله اینکه در طرح «هر خانه یک حسینیه» همکاری فعالی خواهیم داشت.

شهردار قم با تاکید بر سیاه‌پوش کردن شهر قم به همت نیروهای شهرداری و با کمک مردم، اضافه کرد: پیرغلامان حسینی با ظرفیتی که در سطح شهر ایجاد می‌شود، شور حسینی را در نقاط مختلف شهر گسترده‌تر می‌کنند.

سقائیان‌نژاد افزود: حسینیه‌های سیار توسط شهرداری قم در سطح شهر راه‌اندازی خواهد شد و بدون اینکه لازم باشد تجمعی صورت بگیرد، حال و هوای شور حسینی اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر حفظ هماهنگی، وحدت و خلوص در برنامه‌های مربوط به محرم، اضافه کرد: گستردگی فضاسازی در محلات و مساجد بسیار مهم است و در این راستا تمام گروه ها همصدا با هم در مسیر بزرگداشت محرم و فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند.

شهردار قم با اشاره به نقش قم در ایجاد و حفظ روحیه محبت خالصانه به اهل بیت(ع)، ادامه داد: در محرم امسال هم قم به صورت یک الگو برای کشور ظاهر خواهد شد.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.