کلاهبردار شارژی در دام پلیس افتاد

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی فردی که در فضای مجازی با شگرد شارژ رایگان همراه اول و ایرانسل اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبردار شارژی در دام پلیس افتاد
شناسه : 23627 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر اینکه با عنوان ارائه شارژ رایگان ایرانسل و همراه اول از طریق لینک‌های بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی، به صورت غیر‌مجاز از حساب وی برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد کلاهبردار مذکور در یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام با تبلیغ شارژ رایگان و درخواست مبلغ هزار تومان از کاربران در یک درگاه جعلی الکترونیک بانکی بابت شرکت در قرعه‌کشی اقدام به شیادی می کند.

سرهنگ موالی ادامه داد: متهم اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان کرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال‌ها و گروه های شبکه‌های مجازی، افراد را به عضویت در این کانال و خرید شارژ رایگان  ترغیب و پس از جمع آوری اطلاعات در درگاه فیشنگ مربوطه، اقدام به برداشت غیر‌مجاز از حساب شهروندان می کرد.

وی اضافه کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان در نهایت کلاهبردار موصوف دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد: کاربران در حوزه خرید اینترنتی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا از طریق درگاه‌های جعلی در دام کلاهبرداران قرار نگیرند بنابراین برای افزایش ضریب امنیت خرید‌های اینترنتی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال‌سازی رمز‌پویا یا همان رمز یکبار مصرف حتماً اقدام کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.