جدیدترین آمار پذیرش بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جدیدترین آمار پذیرش بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا را در مراکز درمانی استان اعلام کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار پذیرش بیماران کرونایی در قم
شناسه : 21537 | انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز سیزدهم اردیبهشت ماه، ۴۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی یادآور شد: ۲۶ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری شده و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در شبانه روز گذشته ، ۳۶ نفر از کل بیماران بستری در بخش ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر افزود: در کنار مراقبت از شیوع کرونا ویروس، باید مراقب باشیم تا دیگر بیماری‌های واگیردار نیز شیوع پیدا نکند و مرکز بهداشت بقیه تکالیف خود را نیز انجام دهد.

وی یادآور شد: باید مراقب فضای مجازی و شایعات مطرح شده در این فضا بود، سازمان بهداشت جهانی برای ساماندهی فضای مجازی از شرکت‌های گوگل و فیس بوک کمک خواسته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کرونا ویروس، «علم، همبستگی و پیداکردن راه حل» است، افزود: تمام کارآزمایی‌های بالینی مصوب وزارت بهداشت در خصوص مقابله با کرونا ویروس در استان قم، در کنار دیگر اقدامات بهداشتی و درمانی در حال انجام است.

وی افزود: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی، نیاز نیست که از همگان تست کرونا گرفته شود، فقط کسانی که مشکوک بوده و علائم دارند و کسانی که با افراد مشکوک علائم دار در ارتباط هستند، باید تست کرونا دهند.

قدیر یادآور شد: بیمارستان کامکار قم، به عنوان مرکز استقبال از بیماران علائم دار و مشکوک به کرونا، در خدمت رسانی به همشهریان همچنان آماده است.

نوشته های مشابه
جشن بزرگ محفل در قم برگزار شد
برپایی نمایشگاه عکس «بی‌چگونگی» در قم
سرای ملاحسین و میدان کهنه قم ساماندهی می‌شود
فروشگاه همشهری ۷ در پردیسان قم احداث می‌شود
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.