سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه سیر بیماران بستری در قم نزولی است اما به معنی پایان کرونا نیست، جدیدترین آمار پذیرش بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا را در مراکز درمانی استان اعلام کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم
شناسه : 21393 | انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز دهم اردیبهشت ماه، ۶۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی گفت: ۲۴ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۵ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر با بیان اینکه سیر بیماران بستری در قم نزولی است اما به معنی پایان کرونا نیست، گفت: فضای شهر و عدم رعایت برخی از مردم نگران کننده است.

وی افزود: پس از بحران کووید۱۹ ما با یک وضعیت نرمال جدید روبه‌رو خواهیم بود که باید شیوه زندگی مردم تغییر کند،  چرا که مدت ها با ویروس کرونا خواهیم بود و لذا باید با توجه به این شرایط، شیوه زندگی را عوض کرد.

وی تصریح کرد: استان قم شرایط نزولی از نظر تعداد بستری ها را دارد اما این امر خیال ما را بابت پایان کرونا راحت نمی کند، چرا که بسیاری از ناقلین در سطح شهر در حال تردد بوده و هیچ علائمی نیز ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مراکز بهداشتی علاوه بر اقدامات و برنامه هایی که در خصوص کرونا انجام می دهند، باید دیگر تکالیف خود از جمله واکسیناسیون اطفال و کنترل بقیه بیماری‌ها را نیز با انجام دهند.

قدیر افزود: خروج از قرنطینه باید آرام آرام صورت گیرد و نباید یک دفعه همه چیز را تمام شده تلقی کرد چرا که زحمات صورت گرفته در مقابله با ویروس به هدر می رود.

وی با بیان اینکه باید در اماکن عمومی و اجتماعات همواره از ماسک و دستکش استفاده شود، تصریح کرد: متاسفانه فضای شهر به گونه ای است که انگار ویروس تمام شده است و این امر خطرناک است و جای نگرانی دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ثابت نشده کسانی که آنتی بادی بالایی نسبت به کووید ۱۹ دارند، قطعا ایمن هستند، بلکه این افراد نیز باید مباحث حفاظت فردی را رعایت کنند.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.