ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان

شهر بیست/ استاندار قم از ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در چنین شرایطی هیچ اجتماعات دینی و برنامه مذهبی در ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و مراسم حضوری دینی در قم نداریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان
شناسه : 20836 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهرام سرمست ظهر یکشنبه بعد از جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند برای کنترل بیماری کرونا، بیان کرد: این طرح ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است و از روز گذشته فعالیت مشاغل کم ریسک و کم خطر منوط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد رهگیری است.

وی ادامه داد: اصناف به مدت یک هفته مجاز به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت هستند و باید این مجوز را در مغازه و واحد تجاری خود نصب کنند تا ضمن رعایت شرایط بهداشتی برای خود سلامت مشتریان خود را هم تضمین کنند، اما مشاغل یازده گانه پرخطر تا بهبود شرایط و تصمیم گیری‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز تعطیل هستند.

استاندار قم در ادامه از ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در چنین شرایطی هیچ اجتماعات دینی و برنامه مذهبی در ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و مراسم حضوری دینی در قم نداریم و برای این امر منتظر تصمیمات و جلسات آتی دولت هستیم.

وسایل حمل و نقل عمومی باید مرتب ضدعفونی شود

وی افزود: در ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی هم ابتدا باید این وسایل ضدعفونی شوند و به میزان صندلی‌ها مسافر سوار شود و در حالت کلی باید فاصله اجتماعی رعایت شود و تاکسی‌ها شهری هم مجاز به حمل فقط ۳ مسافر هستند.

سرمست ادامه داد: وزارت بهداشت همچنان بر اجرای تب سنجی و تست تأکید دارد تا از طریق تست‌های صورت گرفته و آزمایشات افراد مشکوک به بیماری برای ادامه درمان و غربالگری به مراکز درمانی منتقل و هدایت شوند.

وی افزود: در بحث معتادان متجاهر هم ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم دارد زمان نگهداری از این معتادان را ۶ ماه دیگر تمدید کند و با توجه به فاصله گذاری اجتماعی همچنان تأکید بر مشارکت و همکاری مردم داریم چرا که اصل و مهمترین رکن اساسی در اجرای این طرح‌ها خود مردم هستند.

استاندار قم تصریح کرد: همچنان تأکید می‌شود از ورود افراد غیر بومی به استان‌ها و ترددهای بین استانی جلوگیری شود.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.