کلاهبرداری و پولشویی با کارت بانکی ۱۵۸ فرد کم برخوردار

شهر بیست/ فرمانده انتظامی استان قم از کشف پیش‌دستانه و دستگیری ۳ نفر به اتهام کلاهبرداری و پولشویی از طریق اخذ کارت بانکی ۱۵۸ فرد کم برخوردار در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری و پولشویی با کارت بانکی ۱۵۸ فرد کم برخوردار
شناسه : 18250 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت با هدف کمک به نیازمندان از طریق اخذ کارت های بانکی این افراد به همراه رمز اول و دوم آن، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان پس از هماهنگی مقام قضایی استان محل فعالیت این شرکت را مورد رصد قرار داده که مشخص شد ۳ نفر در حال ثبت نام افراد متقاضی در سامانه سجام و سازمان بورس بوده و در همین خصوص نیز تصاویر تمامی مدارک شناسایی افراد را در سیستم اسکن و کارت عابربانک و رمز آن ها را نیز اخذ می کنند که پس از بررسی های دقیق تر مشخص شد این شرکت هیچ‌گونه مجوز فعالیت در سازمان بورس نداشته و وابسته به هبچ کارگزار و سازمان های ذی ربط نیست.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: با توجه به نوع فعالیت افراد مذکور و اخذ غیرمجاز اطلاعات شخصی و مدارک شناسایی مراجعان، پس از هماهنگی قضایی نسبت به دستگیری آن ها اقدام و دفتر شرکت نیز پلمب شد.

وی با بیان این که یکی از متهمان دارای ۲ فقره سابقه کیفری با عنوان مشارکت در جعل اسناد رسمی و استفاده از آن و متهم دیگر دارای ۲مورد سابقه کیفری با عناوین اختلاس، فروش مال غیر، کلاهبرداری و جعل است، اضافه کرد: با اقدام به موقع همکاران از کلاهبرداری ۱۵۸نفر از شهروندان که اقدام به تحویل کارت بانکی خود به همراه رمز اول و دوم نموده و امکان پولشویی متصور بود، پیشگیری شد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: شهروندان باید در حفظ کارت های بانکی و رمزهای آن ها دقت لازم را داشته و به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند و از در اختیار قرار دادن آن ها جدا خودداری کرده، در غیر این صورت امکان انتصاب، اتهام و مشارکت در جرم متصور خواهد بود و مسئولیت حقوقی و جزایی بر عهده صاحب کارت بانکی خواهد بود .

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.