جزئیات احداث کمربندی جدید در قم

شهر بیست/ معاون اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: کمربندی جدید قم در سه فاز و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات احداث کمربندی جدید در قم
شناسه : 16718 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، عباس فراهانی اظهار کرد: برای اجرای کمربندی جدید قم به طول ۱۱۴ کیلومتر، ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

وی افزود: کمربندی جدید قم در سه فاز  و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم بابیان این‌که این کمربندی در ۶ خط(سه خط رفت و سه خط برگشت) توسط مشاور طراحی‌شده است، اضافه کرد: فاز اول این طرح بااعتباری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد ریال و به طول ۳۷ کیلومتر از کیلومتر ۱۱.۵ آزادراه قم- تهران به سمت کیلومتر پنج محور قم- جعفریه شروع می‌شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که طول مسیر فاز دوم  و سوم به ترتیب در حدود ۴۵ و ۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: استعلامات لازم برای انجام طرح کمربندی جدید اخذشده و در جلسه با حضور استاندار مقررشده است که از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده شود.

فراهانی به‌ضرورت استفاده از مصالح مرغوب تاکید کرد و گفت: در این طرح از رویه بتنی مقاوم استفاده می‌شود و باید مصالح مورداستفاده بسیار باکیفیت باشد.

وی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط شد و افزود: اداره کل منابع طبیعی استان، ماموریت آزادسازی مسیر را در دست دارد.

وی در خصوص وضعیت طرح اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی محور قم- جعفریه، بیان کرد: ازآنجاکه در این بخش از محور قم- جعفریه شاهد طولانی شدن کار، اعتراض‌های ترددکنندگان، ساکنان منطقه و افزایش تصادفات هستیم، باید این طرح هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی قم با اشاره به این‌که اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عدم تخصیص اعتبارات لازم و عدم توانایی پیمانکار در اتمام آن از مشکلات اصلی این طرح است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفعلی لطیفی

    تاریخ : 15 - دی - 1398

    سلام

    ضرورت احداث چنین کمربندی بزرگی برای من روشن نیست. خوب است صدا و سیمای قم یا سایت شما با مدیران طرح مصاحبه کند هم ضرورت طرح را مطرح کنند و هم از مردم نظرخواهی شود که آیا برای این پول راه بهتری برای هزینه نیست


    پاسخ