آخرین وضعیت شهربازی ۷۲ تن قم/ مشکل معارض حل‌ شد

شهر بیست/ عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آخرین وضعیت شهربازی بزرگ ۷۲ تن، گفت: مشکل معارض حل‌شده و باید هرچه سریع‌تر شهرداری نسبت به جذب سرمایه‌گذار و تجهیز این شهربازی اقدام کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین وضعیت شهربازی ۷۲ تن قم/ مشکل معارض حل‌ شد
شناسه : 16232 | انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن طلایی با اشاره به آخرین وضعیت شهربازی ۷۲ تن شهر قم، اظهار داشت: با وجود حل مشکل معارض، شهرداری راه‌اندازی شهربازی ۷۲ تن را به فراموشی سپرده درحالی‌که موقعیت جغرافیایی شهربازی ۷۲ تن می‌تواند به‌خوبی مناطق دو، شش و سه شهر قم را با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر که مطابق جمعیت یک شهر بوده را پوشش دهد.

وی با بیان اهمیت توجه به زیرساخت‌های تفریحی شهر قم افزود: با وجود جمعیت جوان و حضور فراوان گردشگر در شهر قم نیاز به راه‌اندازی مراکز تفریحی، گردشگری را در کنار مراکز مذهبی و زیارتی در راستای ماندگاری بیشتر گردشگران بیش‌ازپیش می‌طلبد، ولی متأسفانه در این چندساله شاهد تعطیلی شهربازی سالاریه و ۷۲ تن بوده‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: وجود مراکز تفریحی و با نشاط در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اثرگذار است و شهربازی ۷۲ تن در قم به هر دلیلی که متوقف‌شده باید مشکلات آن هر چه سریع‌تر مرتفع و شهرداری با جذب سرمایه‌گذار نسبت به نصب دستگاه‌ها و تجهیزات جدید در این شهربازی مهم اقدام کند.

وی افزود: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مأموریت جاری و ساری شهرداری‌ها ساماندهی صنوف مزاحم بوده که در این راستا شهرک صنوف با مساحت ۱۳۰ هکتاری در کیلومتر پنج جاده قدیم قم- تهران احداث‌شده است. در این شهرک، سایت آهن‌فروشان به مساحت ۲۵۰ هزار مترمربع، سایتی با مساحت ۱۹۴ هزار مترمربع به صنف درب و پنجره سازان اختصاص‌یافته و قطعاتی با کاربری خدمات عمومی در مساحت‌های ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ مترمربعی برای خدمات عمومی مشاغل مختلف در نظر گرفته‌شده است.

طلایی ادامه داد: در حال حاضر از این سه سایت، زیرساخت‌های فاز آهن‌فروشان آماده‌شده و شهرک صنوف آمادگی پذیرایی از صاحبان این مشاغل را دارد، این صنف به این شهرک انتقال پیدا می‌کند و بقیه مشاغل مزاحم شهر قم باید به‌مرورزمان ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر تسریع در روند ساماندهی هر چه سریع‌تر صنوف مزاحم سطح شهر از سوی شهرداری گفت: شهرداری قم باید با ارتباطی که با اتحادیه‌ها و ذی‌نفعان فعال در این حوزه دارد روند ساماندهی را تسریع کند، هسته مرکزی شهر محل عبور و مرور زائران کریمه اهل‌بیت(س) بوده و باید این منطقه ازنظر بصری نمود بهتری پیدا کند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • آرش احمدی

    تاریخ : 5 - دی - 1398

    سلام شهر بازی بوستان مهدی وهمچنین شهربازی بوستان علوی را فراموش کردید.


    پاسخ