توصیه‌های بهداشتی در مقابله با آنفولانزا/ خود مراقبتی را جدی بگیرید

شهر بیست/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برنامه‌های مراقبتی و مقابله با بیماری آنفلوانزا در دستور کار است اما نکته اساسی رعایت نکات بهداشتی توسط خود مردم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توصیه‌های بهداشتی در مقابله با آنفولانزا/ خود مراقبتی را جدی بگیرید
شناسه : 15291 | انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر حسن ایزانلو با اشاره به گسترش آنفولانزا در کشور، گفت: از ماه‌ها قبل، کارها و برنامه های مراقبتی و جلوگیری از این بیماری در استان قم انجام شده و تلاش خواهیم کرد تا جلوی گسترش آن گرفته شود.

وی تاکید کرد: خود مردم نقش اصلی و اساسی در مقابله با این بیماری را دارند و باید با خودمراقبتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

ایزانلو تاکید کرد: ویروس آنفولانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست های آلوده منتقل می شود و از این رو باید نهایت دقت و مراقبت را داشته باشیم.

وی گفت: از دست دادن و روبوسی کردن تا حد امکان بکاهید و با افراد بیمار به هیچ عنوان دست ندهید، همچنین در صورت داشتن هر گونه علائم سرما خوردگی به پزشک مراجعه کرده و از حضور در اجتماعات بپرهزید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دست های خود را مرتب شسته و در مدارس نیز دانش آموزان مبتلا به بیماری به هیچ عنوان تا بهبودی کامل به سر کلاس نروند.

دکتر ایزانلو، مصرف مایعات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورت بروز علائم سرما خوردگی با مصرف مایعات و در راستا تسریع در این بیماری بکوشید و استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.