دستور توقف ۲۴ مورد عملیات ساختمانی در قم

شهر بیست/ به گفته یک مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی قم، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ مورد دستور توقف عملیات ساختمانی به دلیل تخلف صادر و پرونده ۳۵ تن از اعضای نظام مهندسی ساختمان برای بررسی تخلفات به شورای انتظامی نظام مهندسی استان ارجاع شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستور توقف ۲۴ مورد عملیات ساختمانی در قم
شناسه : 12424 | انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، اسماعیل اسدی اظهار داشت: این اقدام در راستای اعمال نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان در استان صورت گرفته و کارشناسان مربوطه در مدت مذکور ۲۵۷ پروژه با متراژ ۱۹۸ هزار مترمربع را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: این نظارت و بازرسی ها، کاهش قابل ملاحظه تخلفات ساختمانی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: اقدامات گسترده ای در بازنگری و اصلاح در نحوه ارائه خدمات مهندسی ساختمان با هدف ارتقای کیفیت و در راستای رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و معماری در ساخت و سازهای استان از ابتدای سال جاری تاکنون صورت پذیرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین مجوز فعالیت در قالب صدور پروانه اشتغال بکار درحرفه های مرتبط با ساختمان شامل اشخاص حقیقی در رده های مهندسی، کاردانی و معماران تجربی، شرکت های طراح، ناظر ویا مجری حقوقی ،شرکت های آزمایشگاه ساختمانی( ژئوتکنیک،بتن و جوش)، سازندگان مسکن و ساختمان و انبوه سازان (حقیقی و حقوقی) به تعداد ۸۷۰ پروانه اشتغال بکار شخص حقیقی و هشت پروانه اشتغال بکار شرکت حقوقی صادر شده است.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه عملکرد مراجع صدور پروانه ساختمان ، مهندسان و شرکت های حقوقی شاغل در بخش طراحی، نظارت و اجرای ساختمان و همچنین آزمایشگاه های مرتبط مورد بررسی و پایش مداوم قرار می گیرد، توضیح داد: در هر مرحله از بررسی این مراکز و شرکت ها، در صورت محرز شدن تخلفات، طبق قانون دستور توقف پروژه به مرجع صدور پروانه داده می شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.