سرویس صدای شما ؛

وجود ۳۵۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر قم؛ ارابه دوچرخ مردم‌آزار و خطرناک

وجود بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان و مشکلاتی که موتورسیکلت‌سواران برای روند زندگی مردم به وجود آورده‌اند، این روزها تبدیل به یکی از دغدغه‌ها و مصائب زندگی مردم قم شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۳۵۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر قم؛ ارابه دوچرخ مردم‌آزار و خطرناک
شناسه : 115 | انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳   پرینت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر بیست ، تعداد بالای موتورسیکلت، یکی از معضلات بزرگ و اساسی استان بوده و این موتورسیکلت‌ها سهم بالایی در افزایش میزان تصادفات رانندگی در شهر را به خود اختصاص داده‌اند.

وجود تعداد بالای موتورسیکلت در استان قم مشکلات دیگری را نیز برای عابران و رانندگان اتومبیل‌ها ایجاد کرده است، به عنوان نمونه، مردم زمانی که در شهر تردد می‌کنند یکی از سخت‌ترین لحظات روز خود را سپری می‌کنند، از آلودگی صوتی گرفته تا ایجاد هراس برای مردم بخشی از این سختی‌ها است.

از سوی دیگر، اگر پای صحبت رانندگان اتومبیل‌ها بنشینیم، شکوه‌ها و گلایه‌های بسیار زیادی را از جانب آن‌ها به دلیل عدم اهتمام رانندگان موتورسیکلت‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی شنیده می‌شود.

در همین خصوص سرهنگ حسن میرقیصری سرپرست پلیس راهور نیروی انتظامی استان با اشاره به تعداد بالای موتورسیکلت در استان می‌گوید: بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر قم موجود است که این میزان موتورسیکلت‌ها میانگین تصادفات شهری قم را بالا برده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با ابراز ناخرسندی از بالا بودن میزان تصادفات موتورسواران استان قم، بیان می‌کند: روزانه بالغ‌بر ۳۵ حادثه رانندگی را موتورسوارها به وجود می‌آورند، سالانه ۱۶ هزار نفر به صورت سرپایی و ۱۲ هزار نفر نیز بر اثر تصادفات راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شود.

ابوالفضل ایرانی‌خواه ادامه می‌دهد: سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در قم اتفاق می‌افتاد که دراین‌بین مرگ‌ومیر در بین موتورسوارها بیشتر از گروه‌های دیگر است، سالانه بیش از دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه درمان افراد حادثه‌دیده در اثر تخلفات رانندگی بوده که سهم موتورسوارها در این زمینه بیشتر است.

محمدجواد حیدری موتورسوار ۲۴ ساله‌ای که در تیرماه دچار حادثه شده، می‌گوید: من با موتورسیکلت در خیابان امام به‌صورت خلاف جهت مسیر حرکت می‌کردم و سرعت‌بالایی داشتم که ناگهان یکی از موتورسیکلت‌سواران از مقابل با سرعت به من برخورد کرد و از موتور به سمت جوی آب پرتاب شدم و از آن صحنه به بعد چیزی خاطرم نیامد تا اینکه خود را در بیمارستان دیدم.

وی عنوان می‌کند: متأسفانه علاوه بر زخم‌های دست و صورت، از ناحیه سر و کمر دچار مشکلاتی شده‌ام و به‌سختی می‌توانم حرکت کنم و تمامی امور زندگی برای من مختل شده است.

سلامتی نعمتی که راحت از دست داده‌ایم

وی با اندوهی که در چهره خود دارد آهی کشیده و می‌گوید: اگر به قبل از سانحه رانندگی بازگردم، بالاترین مبالغ را هم در قبال تخلف در رانندگی به من بدهند قبول نکرده و هیچ‌گاه در مسیر خلاف جهت حرکت نمی‌کنم اما متأسفانه زمانی به این سخن پی برده‌ام که باارزش‌ترین گوهر زندگی خود یعنی سلامتی را از دست داده‌ام و من در این شرایط به طور کامل درک می‌کنم که سلامت بدن و تندرستی نعمت بسیار بزرگی است.

مسائل مطرح‌شده مربوط به مصائب و مشکلاتی است که برای خود موتورسیکلت‌سواران متخلف به وجود می‌آید و بخش دیگر این مسائل مربوط به خلل‌هایی است که در اثر تخلف آن‌ها برای شهروندان به وجود می‌آید.

عدم رعایت قوانین توسط موتورسیکلت‌سواران

حسین سعادت کاسب خیابان سوم خرداد است که با گلایه از موتورسیکلت‌سواران متخلف، مطرح می‌کند: زمانی که در چهارراه چراغ‌قرمز شده و پشت چهارراه ترافیک ایجاد می‌شود، موتورسیکلت‌سواران وارد پیاده‌رو شده و مردمی که در پیاده‌روها تردد می‌کنند را به واهمه می‌اندازند و بسیاری از مردم در چنین شرایطی از نظر ایمنی از جانب موتورسیکلت‌سواران تهدید می‌شوند.

صادق شهبازی راننده تاکسی نیز ابراز می‌کند: در بسیاری از موارد که در خیابان مشغول رانندگی هستیم، موتورسیکلت‌ها به صورت ناگهانی خود را در مسیر حرکت ما قرار می‌دهند و زمانی که در خیابان‌های شهر هستیم، ترس بالایی از تخلفات موتورسیکلت‌سواران در ما ایجاد می‌شود، به‌طوری‌که در چهارراه‌ها از واهمه اینکه موتورسیکلتی در مسیر ما ظاهر شود و با سرعت‌بالا از مقابل ما عبور کند، همیشه از روی ترس رانندگی می‌کنیم و من و بسیاری از همکارانم حادثه تصادف با این رانندگان متخلف را تجربه کرده‌اند.

هادی پرچمی یکی از اهالی خیابان جوادالائمه قم نیز با ابراز ناخرسندی از عدم اهتمام موتورسیکلت‌سواران به آسایش مردم، تأکید می‌کند: منزل ما در یکی از کوچه‌های این خیابان بوده که در قسمت جنوبی کوچه واقع‌شده است و در تمامی طول شبانه‌روز از صبح گرفته تا نیمه‌های شب، موتورسیکلت‌سواران با گاز دادن‌های بی‌شمار، ایجاد سروصدا کرده و آسایش و استراحت ما و اهالی منطقه را مختل کرده و در بسیاری از مواقع پس‌ازاینکه از محل کار به منزل می‌رسیم، از صدای بالای موتوری‌ها امکان استراحت برای ما وجود ندارد.

تمامی این موارد سبب شده تا تمهیداتی از سوی مسئولان برای کاهش این نوع از تخلفات اندیشیده شود و یکی از مهم‌ترین اقدامات، نصب ۱۶۰ دوربین در نقاط مختلف شهری بوده که از یک ماه آینده فعال‌شده و تخلفات را ثبت می‌کند.

  • منبع خبر : تسنیم
نوشته های مشابه
عزم پلیس برای اخراج اتباع غیر مجاز از قم/ گاراژهای ضایعاتی باید از شهر خارج شوند/ اردوگاه اجباری معتادان متجاهر ایجاد می‌شود
پیشنهاد جدید شهرداری برای بازگشایی پارک سالاریه
توجه به معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر قم
آمادگی شهرداری برای تأمین خودروی اعمال قانون تخلفات رانندگی
برگزاری نمایشگاه «کوچه آرامش» در نگارخانه شهید آوینی
«مصلحت» روی پرده سینماهای قم رفت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.