کاشت ۵۰۰ هزار گلدان گل زینتی در بوستان‌های قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: فرایند کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی از اسفندماه سال گذشته آغاز و پس از گذار از سرمای اواخر اسفند و اوایل فروردین امسال، سرعت بیشتری گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت ۵۰۰ هزار گلدان گل زینتی در بوستان‌های قم
شناسه : 83565 | انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به آغاز فصل بهار و ضرورت کاشت گل‌وگیاه فصلی و زینتی در شهر گفت: کاشت گل‌وگیاه زینتی در فصل بهار در بوستان‌ها و معابر شهری سبب زیبایی و آرامش بصری می‌شود، چراکه گل‌ها و گیاهان زینتی با رنگ‌های زیبا خود، آراستگی و زیبایی به فضاهای شهری و بوستان‌ها می‌بخشند که این زیبایی می‌تواند برای شهروندان احساس آرامش و شادابی ایجاد کند.

وی ارتقای محیط زندگی را نتیجه دیگر کاشت گل و گیاهان زینتی عنوان کرد و افزود: ایجاد فضاهای سبز و زیبا، افزایش احساس رضایت و خوشبختی در شهروندان را به همراه دارد و می‌تواند به بهبود شرایط روحی و روانی شهروندان کمک کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: بر همین اساس عملیات کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

جوادیان به برودت هوا در نیمه دوم اسفندماه اشاره کرد و افزود: با پیش‌بینی‌های قبلی و باتوجه‌به برودت هوا در نیمه دوم اسفندماه، عملیات کاشت در بازه زمانی کوتاهی متوقف شد و با تعدیل دما از ابتدای فروردین‌ماه مجدد با حجم مناسبی ادامه پیدا کرده است.

وی به نحوه تأمین گل‌ها و گیاهان زینتی اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۹۵ درصد از نیاز شهر قم در بخش گل‌ها و گیاهان زینتی و فصلی از مرکز تولیدات سازمان تأمین می‌شود و این مرکز ظرفیت تولید ۲ میلیون گلدان گل زینتی را داراست.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با بیان گونه‌های استفاده‌شده افزود: اطلسی ژاپنی، اطلسی ایرانی، مغربی صورتی، رعنا، مغربی زرد، کورئوپسیس، گازانیا، مارگریت ختمی علفی و آرتیشو ازجمله گونه‌های بوده که پس از تولید در مرکز تولیدات سازمان در معابر و بوستان‌های شهری قم کاشته می‌شوند.

جوادیان تصریح کرد: تولیدات گونه‌های مختلف گل‌های بهاری در مرکز تولیدات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم انجام‌شده و زینت‌بخش فضای سبز شهر قم خواهند بود.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.