«قربانی طهران» به قم رسید

شهر بیست/ در بیست‌ودومین محفل ادبی عصرانه داستان، «قربانی طهران» اثر حامد اشتری با حضور محمد درودگر در حوزه هنری قم، نقد و بررسی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«قربانی طهران» به قم رسید
شناسه : 8201 | انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در متنی که فهیمه شاکری مهر دبیر اجرایی محفل ادبی عصرانه داستان در اختیار «شهر بیست» قرار داده، آمده است: قبل از این‌که خردادماه داغ از راه برسد، کتاب‌های تازه چاپ شده از نویسنده‌های قمی را زیر و رو کردیم. قرعه کتاب عصرانه داستان خردادماه افتاد به کتابی با یک طرح جلد خوشمزه‌ خطرناک. دو نارنج و یک طپانچه. گشتیم و گشتیم تا یافتیم که نارنج نماد عشق است برگرفته شده از داستان حضرت یوسف. این‌گونه بود که نارنج با طعم عشق و طپانچه با فتحه دل‌مان را در اول کار برد. کتاب را که باز کردیم صفحه اول، پاراگراف دوم، آفتاب رسیده بود به نیمه‌های شبستان مسجد یونس خان و گرفتگی آسمان طهران باز شده بود. بوی خوش نارنج و رنگ نارنجی‌اش ما را با هاشم همراه کرد. هاشمی که در زمان مشروطه راهی طهران می‌شود به قصد و نیت یک قتل که دچار عشقِ طبیبکی می‌شود.

قربانی طهران را خواندیم و حالا چهارشنبه ساعت ۱۸ عصر در ۲۲ خرداد ماه در بیست و دومین عصرانه داستان حوزه هنری قم گرد هم می‌نشینیم تا آقای حامد اشتری نویسنده از قلب نارنج و عشقِ هاشم و طهران گرفته داستان برایمان بگوید. در آخر نیز جناب آقای محمد رودگر از کتاب برایمان بیشتر بگویند و در تاریخ کمی سیر کنیم و لذت ببریم. به امید دیدارتان در یک ۲۲ خرداد داغ و داستانی.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
جانمایی سه ایستگاه متروی قم در منطقه یک/ خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم احداث می‌شود
تشریح جزئیات بودجه عمرانی شهر قم در سال ۱۴۰۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.