لزوم نرخ‌گذاری منطقی و عادلانه در تعرفه عوارض و بهای خدمات

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم با تأکید بر نرخ‌گذاری منطقی و عادلانه در تعرفه عوارض و بهای خدمات در تمام مناطق و سازمان‌ها گفت: در این شرایط بعضی از سازمان‌ها در آینده‌ای نزدیک دچار مشکل خواهند شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم نرخ‌گذاری منطقی و عادلانه در تعرفه عوارض و بهای خدمات
شناسه : 81542 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح الله امراللهی در یکصد و هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، با تأکید بر رعایت عادلانه افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات در همه مناطق اظهار داشت: نباید عدد تعرفه عوارض و بهای خدمات به‌گونه‌ای باشد که شاهد به هم خوردن توازن بین مناطق باشیم.

وی در نظر نگرفتن قیمت منطقه‌ای در تعیین تعرفه عوارض و بهای خدمات را موردتوجه قرارداد و افزود: در نظر نگرفتن قیمت منطقه‌ای در تعرفه عوارض باعث شده بافت فرسوده احیا نشود و باید تمام مسائل حواشی را نیز موردتوجه قرار دهیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کاملاً مشخص است عدد مشخص‌شده در تعرفه عوارض و بهای خدمات قائم به شخص بوده و از ضابطه مشخصی پیروی نمی‌کند و یک مدیر نگاه حمایتی دارد و مدیر دیگر فاقد این ملاحظه است.

وی افزایش بهای خدمات در حوزه پسماند را تاحدودی غیرمنطقی دانست و بیان کرد: این نوع نرخ‌گذاری باعث می‌شود زباله‌ها به شقوق مختلف دفع شود و مشکلات زیادی را برای محیط‌زیست شهر و مردم ایجاد کند.

امراللهی افزایش قیمت بهای خدمات در پسماندهای پزشکی و عفونی را نیز موردتوجه قرارداد و افزود: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این افزایش قیمت را از مردم مطالبه خواهند کرد و هزینه درمان شهروندان افزایش خواهد داشت و این با نگاه حمایتی مدیریت شهری درست نیست.

وی ادامه داد: ما در سال‌های قبل از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع وجهی برای پسماند دریافت نمی‌کردیم اما عددهای مشخص‌شده باعث می‌شود مشکلاتی را برای شهر ایجاد خواهد کرد و باید نسبت به صنایع نیز نگاه حمایتی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم به افزایش کم‌ بهای خدمات در سازمان اتوبوسرانی نیز اشاره کرد و گفت: بهای خدمات ما ۲۵ درصد افزایش داشته درحالی‌که لوازم‌یدکی اتوبوس‌ها ۷۰ درصد گران شده و این عدم تناسب باعث می‌شود تا دو سال آینده نتوانیم ناوگان اتوبوسرانی را مدیریت کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: در کنار نگاه حمایتی از مردم باید قیمت‌ها واقعی باشد و نباید به‌گونه‌ای نرخ‌گذاری کنیم که سازمان بعد از دو سال ورشکسته شود.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.