قم الگوی انضباط شهری

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: امروز قم در بین کلان‌شهرها در حوزه انضباط شهری حرف‌ اول را می‌زند و به‌نوعی به یک الگو در این زمینه تبدیل‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم الگوی انضباط شهری
شناسه : 79769 | انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی با بیان اینکه قم از شهرهای پیشتاز و پیشرو در حوزه انتظام بخشی در سطح شهر است، اظهار داشت: امروزه قم در بین کلان‌شهرها در حوزه انضباط شهری حرف‌های برتر را می‌زند و به‌نوعی به یک الگو در این زمینه تبدیل‌شده است.

وی با بیان اینکه تا همین چند سال گذشته شاهد انواع و اقسام ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح شهر بودیم، ابراز کرد: ساماندهی دست‌فروشان، تکدی گری، کودکان کار، وانت‌بارها، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، معتادان متجاهر و… گوشه‌ای از این ناهنجاری‌ها به شمار می‌رفت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم به ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارها اشاره کرد و گفت: حدود دو هزار نفر به‌صورت شبکه‌ای و غیربومی در این بخش‌ها مشغول به فعالیت بودند که با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی ساماندهی این مشاغل انجام و این افراد از شهر خارج شدند.

وی یکی از دغدغه‌ها در این راستا را توجه به معیشت افراد بومی دانست و خاطرنشان کرد: این افراد نیز در چارچوب‌های مشخص ساماندهی شدند.

شفیعی یکی از تخلفات در شهرها را ساخت‌وسازهای غیرمجاز برشمرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات مناسب حاشیه‌نشینی در شهر علی‌رغم اینکه مناطق ۲، ۵ و ۶ مستعد این موضوع هستند، نداریم.

وی از آزادسازی حدود ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ساماندهی نصب چادرهای مسافرتی در سطح شهر است و این کار در سال‌های گذشته با اقدامات مناسب تنها در کمپ‌های پیش‌بینی‌شده امکان‌پذیر است.

به گفته مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم، شهروندان از راه‌های مختلف از این اقدامات انتظام بخشی در سطح شهر اعلام رضایتمندی می‌کنند و مجموعه مدیریت شهری در این راستا ثابت‌قدم است.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.