تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ۳۰ سال زمان می‌برد/ مشکلات آزادراه قم- اراک باید تا یک ماه آینده حل شود

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای ۳۰ سال پروژه نیمه‌‌کاره در کشور وجود دارد، گفت: موانع احداث آزادراه قم اراک باید طی یک ماه آینده برطرف و روند عملیات عمرانی آن با سرعت بیشتری دنبال شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ۳۰ سال زمان می‌برد/ مشکلات آزادراه قم- اراک باید تا یک ماه آینده حل شود
شناسه : 76569 | انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محسن منصوری روز شنبه در سفر به قم و بازدید از آزادراه قم به اراک، با تأکید بر ضرورت تحقق کامل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به قم، بیان کرد: مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها در حکم مصوبات هیئت دولت و لازم‌الاجراست.

وی افزود: برای پیشبرد و به سرانجام رسیدن پروژه‌های عمرانی باید از تدابیر جدید در تأمین منابع پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

منصوری با بیان اینکه برای ۳۰ سال پروژه نیمه‌‌کاره در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای تأمین مالی یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بانک مالی در فاز نخست طرح کنار گذر قم به اراک، اقدام‌های لازم برای ابلاغ از سوی بانک مرکزی را شخصاً پیگیری خواهم کرد.

کنار گذر قم- اراک تکمیل کننده شبکه کریدوری ایران است

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور نیز گفت: آزاد راه کنار گذر قم به اراک، تکمیل کننده حلقه مفقوده آزاد راهی شمال به جنوب کشور و همچنین بزرگراهی مشهد مقدس تا قم و سپس به سمت مرزهای غربی است.

محمود ملازینل اضافه کرد: در حال حاضر برای اینکه حلقه مفقوده شبکه آزادراهی کشور تکمیل شود باید آزاده کنار گذر قم-سلفچگان و راهجرد و سپس اراک به طول ۱۳۰ کیلومتر تکمیل شود.

وی افزود: این آزاده راه هم‌اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سهم آورده بخش خصوصی در این طرح ۷۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد است.

وی یادآور شد: آزاده راه کنار گذر قم و قم- سلفچگان و راهجرد با تلاش‌ و اقدامات انجام شده در فاز نخست آن به طول ۳۲ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: چهار هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از این طرح در فاز نخست آن اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از آن تامین شده است.

آزادراه قم- اراک به طول ۱۱۰ کیلومتر است که به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندرامام خمینی محسوب می‌شود.

طول کریدور شمال به جنوب(بندر انزلی تا بندر امام خمینی) یکهزار و ۲۲۴ کیلومتر است که تاکنون ۸۴۰ کیلومتر از آن احداث شده‌است.

همچنین کریدور شرق به غرب(مشهد تا مرز چیلات) نیز به طول یک‌هزار و ۴۲۰ کیلومتر در ساخت است که هم‌اکنون ۲۵۶ کیلومتر از آن احداث شده است که کنار گذر قم به اراک تکمیل کننده کریدورهای شمال به جنوب و همچنین شرق به غرب کشور محسوب می‌شود.

آزاده راه کنار گذر قم- سلفچگان-راهجرد- اراک در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست آن ۳۲ کیلومتر، فاز دوم ۴۳ کیلومتر و فاز آن در ۵۵ کیلومتر احداث خواهد شد.

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.