کتاب «تاریخ شفاهی مسجد جامع» در قم رونمایی شد

کتاب «تاریخ شفاهی مسجد جامع» به عنوان دومین کتاب تاریخ شفاهی استان قم در حاشیه نشست مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌های کشور در قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «تاریخ شفاهی مسجد جامع» در قم رونمایی شد
شناسه : 76342 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری قم، دومین نشست مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کشور در سالن همایش های شهرداری قم به منظور تبادل و انتقال تجربیات درحال برگزاری است و در حاشیه آن از کتاب «تاریخ شفاهی مسجد جامع» به عنوان دومین کتاب تاریخ شفاهی استان رونمایی شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم دراین خصوص اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های سازمان فرهنگی شهرداری، بحث هویت‌سازی شهری است و خیابان‌های چهارمردان، مسجد جامع، خیابان عشقعلی، محله باغ پنبه و محله یخچال قاضی، محله‌های هویت‌محور در قم هستند.

حسین محمدرضایی افزود: یکی از محورهای هویت ساز قم، مسجد جامع است به همین دلیل به همت سازمان فرهنگی شهرداری قم از کتاب «تاریخ شفاهی مسجد جامع» به قلم سید حسن قریشی رونمایی شد.

وی عنوان کرد: در کتاب «تاریخ شفاهی مسجد جامع»، به اهمیت محله مسجد جامع، موقعیت جغرافیایی آن، مشاهیر و بزرگان محله، آثار فرهنگی و تاریخی محله، نقش مردم این محل در انقلاب اسلامی، معماری و فرهنگ محله، بافت پیرامون مسجد و آداب ورسوم مردم و طوایف در محله مسجد جامع و نقش بزرگان محله پرداخته شده است.

وی بیان کرد: این کتاب از سوی سازمان فرهنگی شهرداری قم در ۱۴۵ صفحه منتشر شده و گردآوری تاریخ شفاهی سه محله اصلی و تاریخی قم نیز تا پایان سال در دستور کار سازمان قرار دارد که به ‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است کتاب «چهارمردان، خیابان انقلاب» نیز به همت سازمان فرهنگی شهرداری قم و به قلم سید حسن قریشی در ۲۸۰ صفحه در آبان سال گذشته رونمایی شد که به موضوع‌هایی مانند علت نامگذاری خیابان، رویدادهای محله چهارمردان، معرفی بزرگان و شهیدان مسجد، آیین‌ها و سنت‌ها و مرکزهای تاریخی و فرهنگی خیابان انقلاب اسلامی(چهارمردان) شهر قم پرداخته ‌شده و می‌تواند منبع علمی از تاریخ محله چهارمردان برای پژوهشگران باشد.

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.