شهرها بستر رشد و تعالی انسانی شوند

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی کشور گفت: رشد و تعالی انسان در جامعه شهری باید اتفاق بیفتد تا شهروند تراز تربیت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرها بستر رشد و تعالی انسانی شوند
شناسه : 76340 | انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری قم، وزیری مشاور وزیر کشور در دومین نشست مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌های کشور در قم که به منظور تبادل و انتقال تجربیات اجتماعی و فرهنگی درحال برگزاری است، اظهارداشت: به فرموده مقام معظم رهبری پیشرفت چهار عرصه علم، زندگی، معنویت و فکر را شامل می‌شود، لذا ارتباط مسجد و سازمان فرهنگی شهرداری در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: «پیشرفت در عرصه زندگی» مهمترین اصلی است که شهرداری ها باید به آن بپردازند زیرا یکی از مهمترین سرمایه های هر جامعه توسط نهاد شهرداری تولید و بازتولید می‌شود.

مشاور وزیر کشور گفت: هدف از برپایی این نشست، درک و اهمیت حلقه‌های میانی و نهادهایی است که می‌توانند مهمترین رکن تولید و تمدن سازی در هر شهر و کشوری باشند که توجه به نهاد مهم مسجد و ارتباط آن با شهرداری ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهرنشینی سریعی را طی ۱۰۰ سال اخیر شاهد بودیم که همچنان این فرایند ادامه دارد و مهاجرت‌ها اعداد بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند و مهاجرت و توسعه شتابزده اتفاقی را رقم زده که می‌توان نام آن را از جا کندگی گذاشت زیرا در این فرایند به یک‌باره وارد فضای اجتماعی جدیدی شدیم که افراد مختلف نتوانسته‌اند به راحتی یکدیگر را در آن پیدا کنند لذا آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. 

وزیری گفت: رشد و تعالی انسان در جامعه شهری باید اتفاق بیفتد تا شهروند تراز تربیت شود و سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تنهایی نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

وی عنوان کرد: معلمان ما باید تقویت شوند که نقش حلقه میانی را دارند همچنین زیرساخت‌های اجتماعی باید تقویت شود زیرا زیرساخت فضاهای شهری امکان ارتباط، همکاری و حمایت متقابل می‌دهد.

وزیری تأکید کرد: باید فضایی ساخته شود که انسان‌ها یکدیگر را بیابند و حمایت و ارتباط متقابل و مثبت با هم داشته باشند و همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند مسئله مهم ما در جامعه‌‌سازی، حلقه‌های میانی است که شهرداری‌ها در این خصوص می‌توانند با محوریت نهاد مسجد نقش‌آفرینی کنند. 

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.