پرواز نام شهدا در قم

تقاطع غیرهمسطح بلوار امام رضا(ع) و بلوار یادگار امام(ره) در راستای بزرگداشت نام و یاد ۹ خلبان شهید قمی، ۱۳ شهید پرواز بویینگ ۶۵۵ و ۵ شهید پرواز شماره ۷۵۲ با عنوان «شهدای پرواز» نام‌گذاری شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرواز نام شهدا در قم
شناسه : 73970 | انتشار : ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در طول سال‌های اخیر بیش از ۹۰ درصد از معابر و اماکن سطح شهر را با نام و عکس شهدا زینت داده است.

در هفته دولت امسال نیز پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار امام رضا(ع) و بلوار یادگار امام(ره) با اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد ریالی افتتاح می‌شود.

این تقاطع با یاد شهدای شاخص خلبان، شهدای خلبان استان قم، شهدای پرواز ایرباس ایران ایر در سال ۶۷ و شهدای سانحه هوایی پرواز ۷۵۲ با نام «شهدای پرواز» نام‌گذاری شده است.

سرداران شهید عباس اکبری، امیرحسین جمشیدی، حسن حاج حسینی، عبدالله رزاقی، غلامحسن عبدالشاهی، ابوالفضل مهدیار، نصرت‌الله آقایی، حسین ناری قمی و علی اصغر آفرین شهریار از شهدای خلبان استان قم هستند.

همچنین استان قم ۱۳ شهید در پرواز بویینگ ۶۵۵ سال ۱۳۶۷ تقدیم کرده است. ۵ نفر از شهدای پرواز ۷۵۲ سال ۱۳۹۸ هم از اهالی شهر قم بودند که نام این تقاطع به منظور گرامیداشت این سرمایه‌های ارزشمند و شهدای عزیز میهن اسلامی انتخاب شده است.

 پرواز نام شهدا در قم

نوشته های مشابه
شهرک بازیافت و مزرعه خورشیدی در قم احداث می‌شود
تلاش برای رشد منطقی تعرفه‌های درآمدی شهرداری قم
ترمیم و نوسازی آسفالت ۴۰۰ مدرسه در قم
تشریح نقشه راه بودجه‌ای شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
معارضات پروژه بسط شرقی برطرف شد
بوستان‌های منطقه ۵ قم بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.