سوگواره ملی «سلسله طلایی» در قم برگزار می‌شود

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نخستین سوگواره ملی «سلسله طلایی» در رشته‌های تصویرسازی، داستان‌نویسی و تایپوگرافی با موضوع امام حسین(ع) در استان قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سوگواره ملی «سلسله طلایی» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 72371 | انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد کاظم رضوانی امروز در نشست خبری نخستین سوگواری «سلسله طلایی» که در مؤسسه فرهنگی هنری «بهفام» قم برگزار شد، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از اقدامات فرهنگی و هنری را یکی از رسالت‌های خود می‌داند و با توجه به گستردگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تلاش این اداره‌کل بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای رویدادهای هنری است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در مؤسسات و آموزشگاه‌های هنری قم نظیر مؤسسه «بهفام»، ظرفیت اجرای رویدادهای هنری در سطح ملی وجود دارد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز به عنوان ناظر، حامی و سیاست‌گذار نقش‌آفرینی می‌کند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: باتوجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اهتمام به تولید آثار فاخر برای کودکان و باتوجه به اینکه بازار کتاب کودک و نوجوان در اختیار کتاب‌های ترجمه‌ای قرار دارد، لازم بود چنین سوگواره‌ای برای تولید آثار فاخر با هدف معرفی ائمه معصومین(ع) به قشر کودک برگزار شود.

تصاویر/ نشست خبری سوگواره «سلسله طلایی»

رضوانی با بیان اینکه این سوگواره تمام شرایط و استانداردهای یک سوگواره ملی را دارد، عنوان کرد: به همین منظور از ظرفیت داوران برجسته کشوری نیز برای این سوگواره استفاده خواهد شد.

وی به اهداف برگزاری سوگواره سلسله طلایی اشاره کرد و گفت: «اشاعه هنر متعالی در راستای تبیین توحید و امامت با استفاده از هنری خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین»، «جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی»، «ایجاد فضای همدلی و تبادل دانش و مهارت بین هنرمندان»، «شناسایی هنرمندان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری»، «ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری هنرمندان و «جذب حداکثری هنرمندان استان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری» از جمله اهداف برگزاری این رویداد هنری است.

تصاویر/ نشست خبری سوگواره «سلسله طلایی»

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه استان قم در تولید کتاب کودک شاخص است، گفت: هم نویسندگان و ناشران مطرح کتاب‌های کودک و نوجوان کشور در قم حضور دارند و هم تصویرگران شناخته شده‌ای در قم فعال هستند و باید از این ظرفیت برای تولید آثار فاخر بهره برد.

رضوانی خاطرنشان کرد: این سوگواره در سال‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت و تلاش خواهد کرد فرهنگ و مکتب اهل‌بیت(ع) را به شکل فاخر و مطلوبی به کودکان معرفی کند.

*گزارش تصویری نشست خبری «سلسله طلایی» را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
سفر رئیس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل متروی قم/ اراضی واگذار شده به مؤسسات علمی و فرهنگی تعیین تکلیف شود
درب طلای اهدایی حرم حضرت معصومه(س) به حرم امام رضا(ع) رونمایی شد
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم
افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم
هتل «طلائیه» در قم به بهره‌برداری رسید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.